Ben kullanıyorum, adetin ilk iki günü dışarı çıkarken takıyorum sadece, çünkü kanama miktarı azalınca tampon içeride yeterince ıslanmazsa çıkarırken çok zor oluyor. Kanama fazlaysa ipinden çekince kolayca çıkıyor, ipin içeri kaçmaaı imkansız gibi bişey ama kopar mı derseniz bilemem benim hiç kopmadı. İlk defa takacaksanız aplikatörlü olanlardan alın, şırınga gibi bi aparat oluyor onunla itiyorsunuz içeri, daha kolay ve hijyenik oluyor. Taktıktan sonra tamponun varlığını hissediyorsanız iyi takamadınız demektir, çünkü doğru takılınca tamponun varlığı hiç hissedilmiyor. Önemli olan nokta en geç 4 saat içinde değiştirmek, zira toksik şoka sebebiyet verebilir uzun süre takılı kalırsa. Zaten ben pedi de en fazla 4 saatte değiştirdiğim için bana zor gelmedi. Fazla dolarsa ufak sızıntı olabiliyor, onun için de günlük ped kullanıyordum.
Bildiğim kadarıyla tampon yurt dışında yaygın olarak kullanıyor, reyonlarda çeşitli çeşitli tampon modelleri oluyor, ülkemizde yeni yeni yaygınlaşmaya başladı. Marka olarak da tampax’ı önerebilirim. Normal boyu yeterli oluyor, büyük boyları beni rahatsız etti, varlığını hep hissettşm ama normal boyları iyi oluyor.