Mom0791 canım benim kızımda seninki gibi 11 ay 10 günlük, alkış cee yapmıyo hatta.
bende korktum gelişim uzmanına götürdüm, test yaptı. bak testi sana yazıyım hangileri var yok ona göre düşünürsün. 11 ay için yapılan test bu;
çıngırağı kavrayıp sallayabiliyor mu? evet
2 küçük küp verildi, elden ele geçirme var, küpleri birbirine vurma var.
kuru üzüm konuldu, kıskaç hareketi yok, kavrama, ele alma var.
desteksiz oturma var, emekleyip daha sonra kendi kendine oturma var.
koltuklara tutunarak kalkma var, 10 saniye tutunmadan ayakta durma var, istediği objelere koluyla veya parmak uçlarıyla uzanarak alma isteme var.
agulama, kendine ait dil, dede baba mama gibi heceler var.
istediği bir nesneyi ağlamadan da çabalayarak gösterme var.
doktor ce-e yaptığında kızım elleriyle doktorun yüzünü açmaya çalıştı.
kızım oyuncak çantasına odak verdi, doktor sağdan mercan dediğinde baktı, sola geçerken kızım tüylü bir ponpona odaklanmıstı, doktor mercan dedi 2. seferde baktı. normalde biz seslendiğimizde 100 kerede 2 sefer bakar.
bu teste göre hiçbir problem yok dendi.
ellerini çırpma ayaklarını vurma bizde de var ama onlar bir şey ifade etmez dedi.