Sevdamavi Kızlar nette en geç 3.ay içinde kapanır yazıyor.Bizim bugun 3 ay oldu doktor az kalmış dedi kapanmasına.Doktor dedikten sonra nete baktım siz de durumlar neydi ne zaman kapandı?
Esen_93 Sevdamavi benim bildigim 6 ay la 1 bucuk yas arasi olmasi lazim. Hatta erken kapanmasi tehlike diyolar.
Nevanin_annesi Esen_93 evet tehlikeli. Erken kapanırsa takip gerekiyor. Çünkü beyin gelişimi için bingildagin zamanında kapanması gerekiyor. Tepedeki bingildak
Aymisali_ Bebeğim 10 aylık hala parmak ucu kadar boşluk var tam kapannmadı bende 1 bucuk yaşa kadar kapanır diye biliyorum çünkü beyin gelişimi de hızla devam ediyor
Mom987 Sevdamavi En geç olanı arka bıngıldak olmasın 🤔 Ön bıngıldak için çok erken. 17 aylıkken kapandı. Ortalama 12 18 ayda kapanıyor. Prematürelerde 2 yaştata kapanıyor. Erken ve geç kapanma düzenli takip ediliyor diye biliyorum.
Vanilya Sevdamavi Hangi bıngıldak? Ön bıngıldak en erken 2 aylık en geç 2 yaş. Arka bıngıldak 2 ay içinde diye biliyorum. Arka bıngıldak konusundan tam emin değilim
Sevdamavi Vanilya arka mı ön mü belirtmedi kuzum bıngıldagı dedi az kalmış kapanıyor araştırana kadar ben bi tane bıngıldak var sanıyordum
ikiKudurukAnnesi Sevdamavi sizin bahsettiginiz arka bıngıldak ön bıngıldak 18 ayına kadar kızım 8 ay 21 günlük dün saglık ocagı kapanmaya başlamış dedi bende tedirgin oldum erken diye ama bakalım
Vanilya Sevdamavi Önemli takip edelim demediği sürece kastettiği arka bıngıldak olabilir. Ama aklında kalmasın bence sor canım tekrar yaz doktoruna
Serrax Nevanin_annesi bıngıldakla beyin gelişiminin doğrudan bir ilgisi yoktur. Beyni kaplayan süturlar önemli olan. Süturların arası açıksa beyin gelişimi devam eder. Bıngıldağı kapalı doğanlar var kafa çapı düzenli büyüyorsa sıkıntı yok. Oğlum bıngıldağı küçük doğdu ordan biliyorum çok araştırdım.
Nevanin_annesi Serrax cok şükür sorunsuz büyüyor anladığım kadarıyla çok sevindim. Bana da hemsire kyle söylemişti. Manda sütünün kapalı bingildak ve geç doğuma sebep olduğu söylendi ben hamileyken. Siz hiç tükettiniz mi
Serrax Nevanin_annesi yok hayır hiç tüketmedim 37+5 te doğum yaptım. Neyle ilgili olduğunu bilmiyoruz biz de doktorumuz söylemedi. Teşekkür ederim