Bhr28 merhaba. Montessori yatağın mantığı çok alçak olması ve bebeğin uyandığında düşmeden panik olmadan yatağından çıkabilmesi, odasında zaman geçirebilmesi, bağımsız olmayı bebekkenden yavaş yavaş öğrenmesiymiş. O yüzden yerle bir olan yataklar en güzeli. Çatı olayı tamamen görsellik. O sizin zevkinize bağlı 😊
Bizim ne yaptırdığımıza gelirsek, maalesef asıl felsefesine pek uygun yaptıramıyoruz. 😕 Evimiz çok küçük ve yatak kapasitesi düşük. O yüzden ihtiyaç olursa diye altına yavru yatak da eklettiriyoruz. (Tekerlekli olanlardan, çekince bir yatak daha çıkacak). Bu da karyolanın bir miktar yükselmesine sebep olacak. Ama 50 cm’i geçmeyecek sanırım. Çatı yaptırmıyoruz, pek hoşumuza gitmiyor. Korkulukları olacak, ama bir de ön tarafta çıkarılabilen bir kapısı olacak. Biraz büyüyünce o kapıyı çıkarıcaz, önüne de yumuşak bir şekilde inmesini sağlayacak minder veya basamak ekliycez.
umarım fikir verebilmişimdir 😊