mervedemir ablam yeğenimi 3 yaşında nasıl vericdm kreşe diye düşünürken, eşinin işi için Almanya ya gittiler. Gittiklerinde 13 aydan itibaren hatta bazı kreşlerde 6 aydan itibaren çocukların gittiğini görmüş ve hepsi çok sosyal çok mutlu aktif yetişiyorlar diye anlata anlaya bitiremedi. Türkiye’deki algı ise çok farklı, çoğu insan özel bireysel bir bakım görürse çocuğun daha iyi olacağını düşünüyor fakat uzmanlar “akran “ etkileşiminin ne kadar erken başlarsa çocuğun gelişiminin okadar etken ve hızlı olacağını söylüyor bu yüzden bireysel bakıcıdan çok kreş öneriliyor en erken yaşlarda. Ablamın Almanya daki ortamı anlatması üzerine ben de çok araştırdım ve 16 aylık oğlumu eylulde kreşe başlatmada karar verdim. Hem de çalışmıyorum mecbur değilim , tamamen onun gelişimine katkıda bulunabilmek için. Psikolog ile de görüştüm o da şuanda bile başlayabilir ve çok iyi olur dedi. Kısacası bir çok araştırma yazısı incelemiş ve uzman görüşü almış biri olarak içiniz rahat olsun diyebilirim kendi adıma. Tabiki içinize sinen doğru bir kreş bulmak önemli olan ☺️🌸.