BATURALisMOM Kızlar iyi geceler. Arcelik gurme otomatik çay makinesi kullanıyorum. Ramazanin ilk günü demediğim cayin posasını içinde unutmuşum. Dün bi açtım oldugu gibi küflenmiş kokuyor. Çamaşır suyuyla falan yıkadım tekrar cay demledim ama çayda koku vardi. Ne yapsam geçer ya. Bi akil verin bana.
Yedaarven BATURALisMOM Karbonatla, limon tuzu, sirkeyi dökün, üstüne bide kaynar su doldurun öyle beklesin biraz, bence geçer kokusu. Çamaşır suyu da ayrı bir koku bırakabilir bence çayda.
Mrs_Mert BATURALisMOM evet o. Balık kokusu gibi ağır kokuların ardından kaynatınca mutfaktaki havayı değiştiriyor diye duymuştum. Küf kokusu da geçer belki
Ahseninannesiii Bana Arçelik bayisindeki satıcı çaycının içinde kireç vs olursa kettle bölümünde suyu kaynatırken içine limon tuzu atın çay demleme ayarına alın sanki çay demliyormuş gibi o su makinenin içinde yer değiştirsin demişti. Belki küf için de işe yarar karbonat ve sirke de ekleyebilirsiniz. İnşallah işe yarar
BATURALisMOM Ahseninannesiii haznenin içinde küflü çay kalmış az önce baktım. Lavabo aciciyla 3 su yaptim köpürsün ciksin diye şimdide sirke katip cay demleme ayarına aldim akitsin bakalim demler gibi. Limon tozu yok evde hemen alicam.
Ahseninannesiii BATURALisMOM anladım geçmiş olsun kötü olmuş ama bence aşırı kimyasal kullanmaktan kaçının sonuçta gıdayla temas edecek ve çoğu kimyasal hatta kullandığımız tablet deterjanlar bile biz tam olarak durulanıyor sansak da durulanmıyor. Dikkat edin Allah korusun sıkıntı çıkmasın sonra 😊 dediğim gibi limon tuzu sirke ve karbonat deneyebilirsiniz 😊