dilara10 Günaydın canım anneler. Doktor tavsiyesiyle tadım yapmadan 5,5 ay’da ek gıda’ya geçtik. Ama ben ne vericem pek bilmiyorum. Tadım yapmadan ne verebilirim ? Kafam çok karışık😒
ozsim dilara10 tadım yapmadan nelere alerji olabilceğini nerden bileceksiniz ? Biz 1 ay boyunca sebze yoğurt meyve tadımları yaptık 3 gün kuralı olarak . 6. Aydsn itibaren ek gıdaya başladık.
zeyzey14 dilara10 acele etmeden minik minik başlayın 😊 3 gün kuralına uyarak havuç patates kabak haşlayıp verebilirsiniz 1 hafta 2.jafta mevsim meyveleri elma armut kayısı muz sonra yoğurt o sürede zaten 6. Ayı dolmuş olur 😊
menekseyagmr dilara10 neden tadım yapmadan çok saçma bebeğin alerjisi olsa nereden anlayacaksınız. Riske atmayın ve tadım yaptırın bence 6-8 ay arası sadece tadım ayıdır zaten amaç bebeği doyurmak değildir. Fazla yüklenmeyin bağırsakları çok hassas ve katı gıdayı bi anda sindirecek durumda değiller o yüzden az miktarda tadımla başlamanız çok önemli. Doktorların her dediğine güvenmiyorum açıkçası sorsan benim oğlumu 4.ayda ek gıdaya başlatacaktı
zeyzey14 dilara10 doktorlara saygımız sonsuz ama bilemez ki alakasız şeylere çocuklar tepki verebiliyor 😊
dilara10 @ozsim ben demiyorum belirttiğim gibi doktor diyor. Bilmediğimden sordum zaten. Yoksa tabi ki alerjik olup olmadığını bilemem
menekseyagmr dilara10 sebze-yoğurt-meyve şeklinde ilerlerseniz daha iyi olur. 6.ayda verilmemesi gereken sebzeler hariç diğer sebzeleri 3 gün kuralı ile tadım yaptırın sebzeler bitince yoğurda geçip en son meyvelerle tadımları bitirebilirsiniz. Bal kabağı ile başladığınızı düşünelim 1.gün 1 çay kaşığı 2.gün 1 tatlı kaşığı 3.gün ise 1 çorba kaşığı verip herhangi bir alerjik reaksiyon gösterip göstermediğini gözlemleyin 4.gün farklı sebzeye geçebilirsiniz dediğim gibi amaç tadması zaten hayatı boyunca yiyecek o yüzden acele etmemekte fayda var sindirim sistemlerini zorlamamak lazım 🌸