29aylık kızım. Son bir haftadır hiç yapmadığı şeyleri yapıyor. 6gündür de bezsiziz. Bu değişim mi onu böyle yaptı? Yoksa 2yaş sendromunun zirvesinde miyiz anlamıyorum. Sürekli bi inatlaşma hali. Günde en az 1defa kriz halinde. Ama ne kriz. Tüm mahalle inliyor sesiyle. Boğazı acıyor bağırmaktan artık ve hatta bağırmaktan öğürüyor kusacak gibi. Kriz sebepleri de o kadar saçma ki. Elimi yıkamak istiyorum diyor mesela tamam hadi gel yıkayalım elimizi yüzümüzü serinleyelim diyorum kalkıp gidiyoruz banyonun önünde başlıyor hayır ben yıkamıcam diye. Tamam yıkamak istediğinde yıkarız o zaman diyorum bu sefer de ben elimi yıkıcam diyor. Gidip oturcam beni tutuyor oturma diye. Konuşmaya çalışıyorum konuşma diye. Susuyorum susma diye. Öyle durduk yere sebepsiz bi anda krize giriveriyor. Sakinleşmiyor da sakinleşmesi çok uzun sürüyor yarım saat bi saat anca. İlgisini başka yönlere çekmeye çalışıyorum yok onun için de ayrı çığlıklar. Ne yapacağımı şaşırdım artık. Bugüne kadar hep konuşarak anlaştık kızımla hiçbir zaman ne benim ne babasının kötü bi davranışı vs olmadı gayet konuşarak çözümlerdik her şeyi anlardı. Yine anlıyor da inat ediyor işte. Sabırlı ve sakin kalmaya çalışıyorum sınırlarımı aşırı zorluyor artık. Ne yapacağımı bilemiyorum nasıl yaklaşacağımı şaşırdım. Bugüne kadar hep anlayışla ilerledik hep konuşarak ama bu krizlerde hiçbir şeyi gözü görmüyor sadece çığlık çığlığa bağırma ağlama. Dün hiç kriz geçirmemişti bugün acısını çıkartırcasına iki kez krize girdi. Sabırlı kalmak çok zor aşırı zorlanıyorum artık sakin kalmakta. Ona bağırmak kızmak ceza vermek vs istemiyorum asla. Her zaman yaptığımız gibi konuşarak orta yol bulmak istiyorum fakat olmuyor beni duymuyor.
Siz de bunları yaşıyor musunuz? Nasıl tepkiler veriyorsunuz? Nasıl sakinleştiriyorsunuz? Nasıl nasıl nasıl? Lütfen benimle paylaşır mısınız çok ihtiyacım var😢