Rainnn sanırım sendrom döneminde birçok çocuk bu davranışı sergiliyor. Benim kızım da bazı şeyleri kendi yiyor, bazılarını benim yedirmemi istiyor.
Ben yemek yedirirken televizyon açmıyorum. Kitap koyuyorum özellikle stickerlı kitaplardan. Yaz geldi, havalar ısındı diye su dolu bir kap ve oyuncaklar da koyuyorum. Hem aktivite oluyor, hem de yediği şeyi biliyor. Doyma hissini de kaybetmiyor. Ben yediriyor olsam bile doyunca bunu söylüyor.
Bence yemek saatleriniz ortak olmalı. Biz de öyle mesela. Her yemeğin saati belli. Sofraya hep birlikte oturuyoruz. Mutfak dışında bir yerde gezerek, oturarak yemek yedirmiyorum. Mutfakta sandalyesine oturtup ona hazırladığım tabağı ve çatalını/kaşığını koyuyorum. Bizim de yediğimizi görünce o da yemeye başlıyor.