17112020 Evet yakın bir arkadaşımda da mide ülseri olmustu bu durumdan dolayı. Annesi ergenlik dönemine değin ağzından çıkardığını dahi geri yediriyordu.
Deletedmom626262 hiçbir eğitim - öğretim yolunun ‘zorla’ olanı makbul değildir.
Elbette ki kararlı ve ısrarcı olmak, bebegi disipline etmek gereken zamanlar olabilir. Ama işin zorlamaya kaçması geri dönüşü olmaz travmalar ve bedensel rahatsızlıklar olarak kendini gösterir.
Öncelikle bebeğinizin neden iştah sorunu yaşadığını tespit etmelisiniz. Eger kan değerleri veya vitamin eksiklikleri varsa bunları tedavi ettirmelisiniz. Doktor önerisiyle iştah açıcı takviyeler kullanabilirsiniz mesela.
Eger sorun çocuğun bünyesiyle alakaliysa, yani bunyesel olarak cocuk az yiyor, yedigiyle yetiniyorsa, çeşitli oyunlarla sevdiği yemekleri az az sık sık yemesini sağlayabilirsiniz.
En güzel metod yiyecekleri önüne koyup kendi becerisini kazanmasını sağlamaktır, o da bu şekilde yemekten keyif alacaktır. Bir insan neyden keyif alıyorsa, onu yapmak ister. Ancak neyden zorlanıyor ve sıkılıyorsa ondan olabildigince kaçar.
Ancak sorun, sizin çocuğunuzun az yediğini düşünmenizse ve bu çocuğunuzu ve kendinizi zora sokacak duruma geliyorsa, o aşamada soluklanmak ve çocuğun sağlıklı olduğuna, karnının doyduğuna ve mutlu olduğuna kendinizi ikna etmek gerekir.
Kendinizi zora sokmadiginiz zaman bebeğinizi de daha fazla zorlamayacaksinizdir.