AselinAnnesiiiiii Kırk çıkarmayı nasıl yapıyorsunuz? Birde doğduğu gün birinci gün sayılıyor mu yoksa ertesi gün mü 1. Gün sayılıyor?
Demetbulut AselinAnnesiiiiii ertesi gun 1 sayilir … bu kırk cikarma adetinide hic anlyabilmis degilim 😏
Seyma_29_ AselinAnnesiiiiii kendi adıma besmelemi çektim yıkadım kızımı. Ben şu bu vs şeyler uygulamadım her yöre kendince adet çıkarmış ama dini yönden aslı yok
Mariposa AselinAnnesiiiiii kırk banyosunda herhangi bir ritüel uygulamadım direkt cocugu yıkadım uyuttum sonra ben abdest aldım yıkandım o kadar. bir arkadaşım suya boncuklar paralar altınlar vs atmış cocugu yıkamış o suyla kendi yıkanmış sonra o kendi yıkandığı suyla evi temizlemiş 🥵 ne igrenc ya hic hijyenik değil. bunlar nerenin adeti Allahaşkına
2prensesannesi07 Bizde 40 tane küçük taş koyulur kovaya o suyla bebek yıkanır sonra gider anne yıkanır abdest alır taşlarla kendinede su yapar kendine döker çıkar 🙂