Huzurum Merhaba bebeğimi 14 aylikken sunnet ettirdim.
Acikcasi şöyle söyleyeyim, bu kadar geç yaptırdığım için pişmanım. Ancak yine de çok geç kalmadığım için şanslıyım diyebilirim.
6-7 dakikalık süren bir işlemdi, lokal anestezi uygulandi. Sunnet süresince bazen şiddetli agladi bazen normal miziklandi. Ama doktorumuzun el cabuklugu ve tecrübesiyle anlamadan atlattik diyebilirim o anı. Sonrasında ise ilk 1 hafta çok sıkıntılı geçti, çünkü korkuyordu. Her idrar yapısında pipisini hissettikce ağlıyordu. Yaz ayları olduğu için bezini çoğu zaman çıkardım. Hatta tuvalete yaptı idrarıni. Kaka silerken sorun yasamiyorduk. Tek sıkıntı idrardi. Cok endişelendigim bir süreç olmustu. Antibiotikli krem, rip ampul ve antibiotik şurup kullandı. 1,5 haftanın sonunda alışmaya başladı. Biraz daha rahatlamışti, kremlerini daha rahat sürdüruyor ve idrara çıktığında ağlamıyordu.
2.haftanin sonunda ise keyfi tamamen normale dönmüştü diyebilirim.
Pipi iyileşmesi ise 1 ayı buldu, üzerinde beyaz bir tabaka oluşup kabuğunun düşmesi, dikislerin erimesi falan..
Zamanla daha normal bir görüntüye ulaştı.
Acikcasi bana herkes 1 gun sürecek demişti süreç için. Ama onlar bebegi daha kucuk aylarda olan kişilerdi. 14.ay sonrası bilinç daha yerinde olduğu için “korku” faktörü de devreye girmiş oldu. Ancak yine de bir şekilde atlattik çok şükür.
İdrar yolu enfeksiyonu geçiren bir bebekti hali hazırda, sunnet onu rahatlatti.
Kaldı ki zaten 14.aya kadar yapılmamış bundan sonra hangi zaman diliminde yapılırsa yapılsın o korku faktörü hep olacak.. Ne kadar erken o kadar iyi diye düşünüyorum o yuzden..
Sizin bebis hakkında da hayrlisi olsun, herkesin süreci bir olmaz, umarim siz daha hızlı atlatirsiniz 🌷