Mertf ben yaptırma taraftarıyım her aşının. ki menenjit ciddi bir hastalık bir üst seviyesi ise menengikok. Allah korusun ölüme sebebiyet veriyor. he hiç mi hasta olmazlar elbette olurlar. ama aşı olduğu için çok daha hafif atlatıyorlar. biz de küçükken kızamık kabakulak aşıları olmadık mı? olduk. ama bu hastalıkları da geçirdik. vücudun o hastalığa bağışıklığı olduğu için çok hafif atlattık. ben kızamık ve su çiçeğini aynı anda geçirdim küçükken. 1 gün annemin zoruyla yattım 2.gün ayaktaydım. aşıların hastalıkları tamamen yoketme durumu yok. vücudu hazırlıyor tehlikelere karşı sadece. imkanınız varsa özel aşıların da hepsini yaptırmanızı tavsiye ederim. şahsi görüşüm bu yönde..