Manolyaaa Canım baslayabilirsin. Ben doktorumun tavsiyesiyle 5 aylıkken ek gıdaya geçtim doktorum bana şu şekilde anlattı tadımları seninle paylasayım. İlk önce yoğurtla başladım ilk gün 1 cay kasıgı, ikinci gün bir tatlı kasığı, 3 gün 1 yemek kasığı baktım alerjisi yok okey. Sonra havuc, patates, kabak, balkabağı gibi sebzeleri denedim aynı yöntemle,yemediğini yoğurt verip verdim. Sonra elma, armut, muz, avakadoya geçtim bunları ayni sekilde verdikten sonra corba ve meyve pürelerine gectim. Mesela şöyle sana bugun yaptığim pureyi ve corbayı yazayım.
Çorba;
Kucük bir tencereye cok az yağ koydum
Büyük sekilde kücük bir soğan ve sarımsak doğradım kavurdum sonra
Havuç, kabak ve kırmizı biberi büyük büyük dogradım onuda oraya ekledim güzelce kavurup su koydum kaynadı az birşey princ ve iki kez çekilmiş yağsiz kuzu kıyması ekledim. Ben birazda kimyon(gaz yapmasın diye) ve cok az tuz ekledim( tuzsuz yemiyor)
Meyve püresi; blendıra
Elma
Armut
Bir çay kaşığı üzüm pekmezi
Haşlanmış irmik yada yulaf
Bunları blendirdan geçirdim kapagını kapadım dolaba koydum 2 gün yedirebilirsin bunları. Bunları tabiki sen kendine uyarlayabilirsin, ben kendime göre uyarlayıp yapıyorum her seferinde. Internetten bak hangi meyve sebzeleri yedirebilirim diye ona göre yapabilirsin sende. Biz şuan 6 ayligiz doktor tavsiyesiyle günlük;
Kahvaltı: 1 yumurta sarısı, biraz lor yada labne
Öğlen; meyve puresi yada sade yoğurt yada meyve eklenmiş yoğurt
Aksam: corba