Zorcocukluanne 4/ 9 ay arasi yabanci insanlardan korkma,bir muddet alisamama durumlari gelisimsel surecinin bir parcasi. Bu brbeginizin yabancilari artik ayirt etmeye basladigini gosteren saglikli bir tepki. Ancak şöyle bir ayrinti var ; bebeginiz yabanci bir ortama girdiginizde ornegin annenizin evine gittiginizde aglama krizleri cok mu uzun suruyor? Bir turlu sakinlesmiyor mu? Bunun boyutu cok onemli. Eger yabanciyla karsilastiginda kisa sure agliyorsa size kaciyorsa , sonra onlara alisiyorsa ve siz ortamdayken huzurlu oluyorsa bu guvenli baginizin oldugunu gosterir ve olmasi gereken budur. Ama yabanciyla karsilastiginda aglama krizleri uzun suruyorsa bir turlu sakinlestiremiyorsaniz , siz varken bile aglamasi korkmasi devam ediyorsa o zaman bebeginizle iliskinizde bir sorun var demektir. Ve normal bir durum diyemeyiz buna. Doktorunuzun dedigi bu noktada dogru. Cocuk daha karninizdaki ilk anlardan itibaren sizin paikolojinize gore sekillenir. Stresli, sorunlu bir gebenin cocugu , ruhsal sorunlarla dunyaya gelebilir.