Organikumos benim bunun varlığından haberim var lakin sizin bunun açılımından haberiniz var mı?
Sanal otizm “elektronik ekranların tetiklediği otizm” olarak bilinir. Yani yine otizm doğuştan gelen bir yetersizlik ve farklılık olarak adlandırılır.
Telefon ve tablet gibi aletler konusunda aynı şeyi savunuyoruz. İzletilmemesi gerekir. 2 yaşından itibaren bazı uzmanlar 10 dakika, bazı uzmanlar 20 dakika der ekran süresi için. Bu da yine ebeveynin tercihidir. İzletmemenin de bir ebeveynin tercihi olduğu gibi.
Ekranlar mevcut otizmi sadece tetikler ve artırır. Farkındaysanız her televizyon izleyerek büyüyen çocukta otizm tanısı koyulmuyor ama “uyaran eksikliği” denebiliyor. Ayrımını bilirsek herkesi daha iyi bilgilendiririz diye düşünüyorum☺️