Önce siz yiyin karşısında sonra ona da bir tabak yapın. Beraber yiyin. Yemeğin ne kadar lezzetli olduğunu, tadının çok güzel olduğunu söyleyerek ve vücut dilinizi de kullanarak sizi gözlemlemesini sağlayın. Ya da değişik yemek setleri alın. Çatal, kaşık, tabak gibi. Dikkati çeker heveslenir belki. Mesela 4 tane tabağımız var önce ona soruyorum. Hangi tabağına yemek koyalım diye kendi seçiyor. Aynı şekilde çatal kaşıklarını da seçmesine izin veriyorum. Asla zorlamayın bu sefer yemeğe küsüyorlar. O hatayı bir kere yaptım. Yediği kadar veriyorum. İstemediğinde zorlamıyorum. Elbette sinirleniyoruz. Bazen kendimize hakim bile olamıyoruz ama aklıma hep o bir çocuk 2 yaşında ve benim anlayamadığım bir sorunu var ona yardımcı olmam lazım sakin kalmam lazım bana ihtiyacı var diye telkin ediyorum kendimi. Gelip geçiyor bu günler de sağlıklı olsunlar kilosu hiç önemli değil. 😊