Okumaya başladım buraya az az özet yazayım diyorum ne dersiniz🥰☺️ yazılarda yanlışlık olabilir k.bkmyn
Çocukluk yıllarını güven duygusu ile geçirilmemiş kişiler bağlanmaktan kaçınır bağlanamayan lar evlenip çocuk sahibi olsalarda eşlerine kendilerini bırakamazlar ne olur ne olmaz diyerek bir yanlarını hep kenarda tutmaya çalışırlar
Çocuk annesine kendisinin devamı zanneder onu her an görmek ister bir an gözden kaybolsa kaygılanır ağlamaya başlar birçok anne çocuğun kendisine bu kadar bağlanmasını anlam veremez kendisine bağlandıkça kok olmayacağını zanneder halbuki yeni doğan bebek annesine ne kadar gelişirse kendini o kadar emniyette hisseder annesinden o kadar kolay ayrılır �lk iki yıl annesine ne kadar kolay erişir kendisine ne kadar onun yakınında hissederse 2 yılın sonunda o kadar sağlıklı bir ayrılma dönemine girer birçok anne çocuğuna yakın durdukça onun kendisine bağımlı olacağını zanneder halbuki ruhsal doyum sağlayan çocuklar sağlayamayanlar a göre daha az bağımlı olur
Çocuğun bağlanması fıtri yani doğuştandır annenin bağlanması ise öğrenilir anne çocuğuna bağlanabilmesi kaygıdan arınması ile mümkündür kendini bebeğini bırakamıyor sa çocuklu durma tepki verir oğlun oluşması için onu zorlamaya başlar sebepsiz ağlamaların derin uykuya geçememe sinin sıçrayarak uykudan uyanma ların gece korkularının meme reddinin altında bağlanma problemleri yatar bağ-kur’a bildiği kadar kendini emniyette hisseder
Annesine bağlanma ile başlayan süreci ailesine bağlanma ile devam ettirmemiş aidiyet duygusu oluşturulmamış kişilerin bir süre sonra olumsuz arkadaşlara sigaraya alkole bağlı alabildiklerini görüyoruz bunun için emme eylemi müthiş bir fırsattır çünkü çocuk kendi ihtiyacını gidermeye çalışırken anneye de adeta terapi uygular bu yolla annesini kendisine bırakmasının önünü açar güvenle kendini bebeğini bırakabilen rahat huzurlu annelerin sütü daha fazladır
İnsan ancak kendini güvende hissederse fıtratını ortaya koyar kaygı varsa duygular özgürce yaşanamaz kaygı bağlanamama nın verdiği tedirginlik tir kişinin kendini emniyette hissede memesi haldedir kaygılı kişi başkalarının beklentilerine göre yaşamaya gayret eder çocuklar kendi duygularıyla değil ailesinin duyguları ile yaşar annesini sinirli görse beni sevmiyor musun şu an sinirli misin diye sorular sorarak aslında kaygısıni gösterir