acimavi Sevgili anneler avokadonun yarısını vereceğim kızıma, diğer yarısını da yarına saklamak istiyorum. 3 haftada yumuşadı zaten ben yemeyeyim hepsinden kızım faydalansın. Peki nasıl saklayabilirim, saklayabilir miyim?
bhrcpt acimavi avokadoyu ikiye böldükten sonra çekirdeksiz kısmı kullanın mutlaka. Çekirdekli kısmı 2 gün buzdolabında durabiliyor ben sarmıyorum cam saklama kabına koyuyorum vakumlu kapaklılara taze kalıyor. Birde çok fazla yumuşamasını beklemeyin derim. Çok yumuşayıp kestiğinizde malesef hemen kararıp bozuluyor ayrıca çilleniyor. Hafif dokunduğunuzda yumuşaklık varsa kesin.
Oglumteksebebim acimavi ben avakadoyu ikiye bölmek yerine üsten bi kapak açıyordum kesiyorum çay kaşığıyla sıyırıp veriyorum. Sıyırılan yerin kabuğunuda kesmiyorum kalanını iyi o kabukla kapatıp. Limon saklama kabına koyup dolaba kaldırıyorm. Ben böyle yapıyorum. Daha basit olan varsa bende öyle yapayım 😂
acimavi Oglumteksebebim okurken yoruldum😂 çekirdekli kısmı hava almayan bir kaba koymak yeterliymiş😂 limon sürünce kararma da olmuyormuş🌼
Gaaak acimavi Çekirdeğiyle beraber saklarsanız bir şey olmaz. Bazen hafif kararma yapıyor ama tadında bozulma olmadığı sürece o kahverengilikler önemli değil.
curly_mom acimavi ben de zeytinyağı sürüyorum kestiğim kısma çekirdeğini de çıkartmıyorum öyle hava almıyan kapta bekliyor dolapta..