Aybk_66 Lokum tarifi var bende daha önce denemiştim gayet güzel oluyor :) yine yapıp beğendiğim süt ürünsüz tatlı tarifi de vardı aslında ama bulamadım şuanda bulursam onu da eklerim.
Malzemeler :
4,5 su bardağı su
3,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı mısır nişastası
1 su bardağı portakal suyu ( dilerseniz sizin tüketebildiğiniz havuç , elma gibi meyve sularını kullanabilirsiniz Hiçbiri yoksa sadece su ile de yapabilirsiniz sadece su ile yapacaksanız alternatif olarak kakao ekleyip kakaolu lokumda yapabilirsiniz)
1 tane limon tuzu
Portakal suyu kullanacaksanız biraz portakal kabuğu rendesi
Yarım su bardağı isteğe göre fındık, fıstık yada ceviz
Üzeri için hindistan cevizi ( üzerine pudra şekeri de değişik ve lezzetli bir alternatiftir )
Yapımı :
3 bardak su ile şekeri bir tencereye alıp içine limon tuzunu ekleyip kaynamasını bekliyoruz. Diğer taraftan bir su bardağı portakal suyunu bir kaba alıp ( ben mevsiminde olduğumuz için taze sıkılmış kullandım, siz hazırda kullanabirsiniz ) içine nişasta ve geriye kalan 1,5 su bardağı suyu ekleyip nişastayı eritiyoruz. Kaynamaya başlayan şerbetin içine yavaş yavaş döküp hızlıca karıştırıyoruz. Karıştıra karıştıra şeffaflaşıp pelte olana kadar 20-25 dakika kaynatıyoruz. Sürekli olmasada sık sık karıştırmak lazım, dibine sarmasın. Daha sonra altını kapatıp içine ceviz yada istediğimiz kuru yemişi ekleyip yağlı kağıt serilmiş küçük boy borcama döküyoruz. Oda ısısına geldikten sonra 1 saat buzdolabında bekletiyoruz. Sonra çıkartıp minik karalere kesip hindistan cevizine buluyoruz. Tüm malzemeye aynı işlemi uygulayıp 1 gün dinlendirip servis ediyoruz