Sevda6767 Tandem emzirme ve ikiz/üçüz yani çoğul emzirme farklı ancak benzer noktaları var. Farklılığı, tandem de hali hazırda emen bir bebek vardır ve bu bebek hamilelikte de emer.Doğumdan sonra kardeşiyle birlikte emmeye devam eder.Ancak aralarında en az 9 ay fark olur.Büyük olan 2 kere kolostrum almış olur, 2. bebeğin gelişinde süt gelecek mi? angorjman olacak mı? Emzirmeyi yapabilecek miyim? Gibi şeyler hiç akla gelmez diyebilirim.Büyük ve küçük 2 bebekten dolayı memeler ona göre üretim yapar.
Çoğul gebelik doğumunda diyelim ikiz olsun, iki kardeş aynı yaştadırlar(gün hesabıyla) aynı anda aynı fiziksel ve bedensel kapasiteyle emmeye başlarlar.Annenin daha önce emzirme tecrübesi yok ise eğitim alması bence faydasına olur.Tek bebeği tutup emzirmek ile 2sini bir emzirmek farklı.
İkiz veya tandem; iki bebek ayrı ayrı sırayla da emzirilebilir ama tandem de bunu yapmak daha kolay. Mesela diyelim büyük olan 1,5 yaşında olsa günde 10 kere emmek istemez ihtiyacı olmayabilir ek gıdası da var haliyle küçük bebekle emme zamanı pek çakışmaz. Mesela benim büyük oğlum uyurken emmez,gece emmez,uyanınca emmez önce kahvaltı,öğlen yemekten sonra belki 2-3 dk, akşam üstü daha çok yapışıyor ve eğer diş ağrısı olursa düşerse bi yerden filan avunmak için geliyor hala diyebilirim.Bazı günler de yenidoğan gibi yapıştığı da olabiliyor.Çoğu zaman bebik kaydisim doysun gelcem diyor 😂