RasayiAA Evet 2 yas ilerlemesinin ayak sesleri bunlar. Aslında bizlere saçma sebepler gelse bile büyümek onlar için oldukca karmasık bir durummus. Bunları ben de okudukca anladım. Size de tavsiyem mutlaka 2 yas ve üzeri büyüme basamaklarıyla ilgili bilgiler okumanız. 18-24 ay da bebeklikten toddler denilen kücuk cocukluga geçiş yapıyorlar. Sizden bagımsız bir birey oldugunu fark ediyorlar. Beyin gelişimleri hala devam ( 25 yasına kadar da devam edecek) ediyor. Bu ay aralıgında sıklıkla krizler cıkmasının sebepleri kendini ifade edemiyor olusu, zaman kavramı yok, haz öteleme yok ( yani 5 dk bekleden anlamayacaktır) bir de cocuklar an odaklı, bizler çözüm ve olay odaklıyız o yüzden anlayamıyoruz. Sık sık duyguları anlatan kitaplar, sizin sakin ve şefkatli ses tonunuzla yapacagınız bir kac konusma , yüz ifadeleriyle ilgili oyunlar, evde ceee gibi kaybolup geri gelme oyunları, agladıgında duygusunu aynalayıp su anda aglıyorsun ve üzgünsün. Bu cok normal. senin yanındayım. İstedigini sana veremem cunku senin icin güvenli değil. ( sakinleşince )ama istersen ( dikkatini baska yere cekmek icin) kartlarına bakabilir ya da hamur oynayabiliriz ( bu örnekleri siz kendi sartlarınıza göre cogaltabilirsiniz) ev ve pandemi şartlarında zor ama ev işlerini bu dönemde axaltıp ( her gün ev temizliği yemek yapmadan ) her gün sık sık onunla bas basa vakit geçirmek ( temizlik bile yapacaksanız onunla aynı odada olup birlikte birşeyler paylasmak önemli)
siz bu surecte ne kadar sabırlı olursanız o kadar sakin atlatacaktır. bu dönem 2. yas ilerlemesinin gerilemesi diye geçiyor ( hani derler ya ay bebekliginde bile böyle aglamadı ama simdi cok aglıyor falan işte sebep bu)
intagramdan attachmentparentingturkiye ve cocuklaricinfarkindalik hesaplarını takip ediyorum, oyunlar bu dönemde önem kazanıyor yavas yavas oyun oynamayı ögrenecek ve 2 yas civarında kendi kendine oyun oynama süresi uzayacak ama yine sizinle olacak.