Emzik kullandıkları zaman, dönem dönem böyle bir düşkünlük yaşadı benim çocuklarım da. Ben dikkatlerini başka bir yöne çekerdim ve o süreçte akıllarına gelmezdi emzik emmek. Yani evet, bıraksam, kalktıkları andan itibaren, yatana kadar ağızlarında olurdu. Çok uzun bir süre. Sağlığı açısından da riskli. Ağlayarak inatlaşarak çözülecek bişey değil bu. İlgisini çekip oyalanacak başka bir şey bulmak lazım. Aktivite olur, oyun olur… Sonra yavaş yavaş azalttılar emzik düşkünlüğünü. Akıllarına gelmemeye başladı. Sadece uykuları olduğunda ve uykuya geçişte istediler. Hastalık dönemlerinde de bi düşkünlük oluyor emmeye. Bu onları rahatlatıyor. Yerden bişeyler alıp ağzına atması çok normal. Gelişiminin bir parçası. Bu şekilde keşfediyor. Geçici bir süreç tabi. Siz güzel bir dille, panik olarak değil sakince uyarınızı yaparsınız ama kontrolü bebeğe bırakmak tek başına yeterli değil. bunun yanı sıra sürekli gözünüz üzerinde olmalı ki yerden istemeyeceğimiz bir cisim bulup kaşla göz arasında ağzına atmasın. 🙃 Hepsi geçiyor, merak etmeyin. Azcık sabır sadece.