Cinmelike1661 Kızlar bebeğimde ek gıdaya başladığımdan beri egzama var önce yüzünde oldu daha sonra vücudunda belli yerlerde alerji testinde bir şey çıkmadı şampuanı değiştirdik nemlendirici kortizonlu kremlerle falan geçiyor bir doktora vücudunun fotoğrafını gönderdik kesinlikle alerji dedi ve bazı şeyleri yasakladı deneme yanılma ile bende birkaç şeyi yedirmeyi bıraktım sorum şu ki bebek 14 aylık ve anne sütü alıyor yasaklı şeyleri kendisi yediğinde sorun oluyor ama ben yediğimde sorun olmuyor sütten geçmiyor galiba böyle bir şey olabilir mi uzun oldu kusura bakmayın
Alinduru Cinmelike1661 artık büyük olduğu için mümkün. Sizin yediğiniz onu artık fazla etkilemez ama kendisi direk yediği için sorun olabilir. Hangi besinlerin alerji yaptığını bulup bir süre kesmeniz gerekiyor.
Rknn Cinmelike1661 geçmiş olsun öncelikle.Nelere alerjisi var mesela tespit ettikleriniz neler ben bulamıyorum da en azından dıkkat ederdim söylediğiniz besinlere
Eylul2009 Cinmelike1661 merhaba canım 7 aylık kızım var 3 aylıkken sırtında küçük bir kızarıklık vardı ben egzama olduğunu anlamadım çok minikti sonra 5. Aya doğru yayılmaya başladı sırt kısmında Buda beni endişelendirdi bebeğimin kilo alımıda yavaşladığı için doktorumuz o ay içerisinde ek gıdaya geçmemizi tavsiye etti ve aynı zaman da sma mama da kullanalım dedi ben mamayı aldım eve gelip yaptım ve kızıma verdim verdiğim gibi dudak kısımları kızardı doktora attım fotoğrafını mamayı keselim ek gıdaya da yoğurtla başlamayalım reaksiyon gösterebilir dedi ben yoğurt vermedim diğer besinler ile başladık mamayı değiştirdik bu kez golden goat önerdi onda da aynı şekilde kabarmalar gördük bu kez içim rahat etmedi bir çocuk alerji uzmanına götürmek istedim süt alerjisinden şüpheleniyordum vakit kaybetmeden gittik hemen kan testi yapıldı 2 günde sonucu elimize geldi ve şüphelerim de haklı çıktım kızımda süt proteini alerjisi vardı gittiğim doktoru tamamen değiştirdim çünkü süt alerjisinden şüpheleniyor olmamıza rağmen bize keçi sütlü mama önerdi keçi sütü = inek sütü demekmiş bu arada bunu çocuk alerji uzmanından öğrendik sonra deri testi de yaptı doktorumuz onda da süt proteini çıkınca doktorum beni de diyete soktu süt peynir yoğurt tereyağı pasta börek kurabiye çikolata herşey yasak dedi ben bunları tükettiğim de direk bebeğimin egzamalar artıyor egzama varsa çok yüksek ihtimal alerji oluyor çocukta şuan diyetteyim kızıma da süt içeren hiç bişey vermiyoruz ara ara yine egzamalar tekrarlıyor ona da yapacak bişey yok kremleri kullanıyoruz bu arada sana söylemek istediğim krem kortizonlu olduğu için kullanım şekilleri var bunu da doktorumuz söylemişti işaret parmağının ilk boğum yerine kadar ince şerit şeklinde alacaksın kremi eline o kremi bebeğinin nerelerinde egzama varsa oralara süreceksin yetireceksin ondan fazlasını asla sürmeyeceksin bir diğeri ise kremlerin egzama dozu var ileri derece de ise lucoderm kullanabilirsin orta derece de ise farklı bi krem düşük derece de ise yine başka krem bunların içerikleri farklı olduğu için egzamanın şiddetine göre kullanılıyor mesela egzama şiddetli ise lucoderm alıyorsun 5-7 gün kullanıyorsun egzama da azalma olduğu 5-7 günden sonra orta derece de olan kremi kullanıyorsun ve egzama da en en en önemli olan şey bol bol nemlendirici biz mustelanın balmını kullanıyoruz doktorum resmen banyo yaptırır gibi nemlendir tüm vücudunu egzamanın düşmanı nemlendiricidir demiştir inan aylardır mücadele ediyoruz tüm tecrübelerim bunlar inşallah sana da faydası olur egzama çok kötü bişey terleme tetikliyor pamuklu olmayan her kıyafet tetikliyor banyo çok iyi geliyor 2 günde bir banyo yaptır çok rahatlatır hepsi doktorumuzun tavsiyesi ve benim de uygulamam sonucu önerilerim 🤗😍
Metehandursun Cinmelike1661 bence ilk önce kan testinden nelere alerjisi var onları öğrenmiş olursunuz bence sizinde dikkat etmeniz gerekiyor yoksa egzamalı azalır ama geçmez mama kullanmak istiyorsanız alerji mama kullanın biz aptamil pregomin as kullanıyoruz. Sürekli nemlendirin kortizonlu kremler o an geçirir ama uzun vadeli için nemlendirici kremler önemli benim bebeğime coresatin sarı ve trubaby egzama kremi çok iyi geldi bunlar kortizonsuz kremler ve çamaşırlarını organik deterjanla ayrı yıkayın biz minoris kullanıyoruz be çift durulama yapın sürekli duş aldırıp duştan sonra Hindistan cevizi yapı ile yağlayabilirsiniz çok iyi gelir haftada üç gün bir çay kaşığı çörekotu yapı meyvesine katıp verebilirsiniz ben aylardır egzama ile çok uğraştım gittiğim doktor bunları önerdi ve çok şükür geçti inşallah sizde bir an önce kurtulursunuz ama çok dikkat etmeniz gereken bir durum Allah acil şifalar versin
RuzgarMommys Olabilir tabi Kendisi direk yediğinde dokunma olasılığı daha yüksek oluyor. Neler dokunuyor belirleyip onlardan uzak tutun bi müddet takip edin. Krem sürmeye de devam edin.
Cinmelike1661 Rknn yumurta beyazına,kakao,şeker ve çikolata ,portakal bunlara kesin olarak var canım emin olamadıklarımda var deniyorum henüz
Cinmelike1661 Eylul2009 ya çok güzel yazmışsın canım çok teşekkür ederim size de ayrıca çok geçmiş olsun zor bir süreç gerçekten benim de gitmediğim doktor kalmadı doğru düzgün testte yapmadılar zaten bir doktor çok yıkamışsın ondan cildi böyle bile dedi 😳bioderma kullanıyorum bende şampuan krem.diğer söylediklerini de uygulayacağım teşekkür ederim yazdıkların için
Cinmelike1661 Metehandursun çok teşekkür ederim allah sizin de yardımcınız olsun gerçekten zor bir süreç
Cinmelike1661 Metehandursun kan testini de alerji bölümü yapıyor değil mi ben gittiğim de koluna birkaç tane delik açık ilaç dökerek bi test yapmıştı sadece
Eylul2009 Cinmelike1661 rica ederim ne demek alerji egzama böyle bişey işte bide her doktora güven olmuyor gerçekten doktor çok önemli bir faktör kesinlikle yıkamak çok iyi geliyor ben mustela kullanıyorum şampuan olarak nemlendirici de mustela kullanıyorum egzama için dediğim gibi fazla olursa vücudunda lucoderm kullanıyorum 3 tane egzama kremi aldık yoğun orta az şeklinde uyguluyorum işte bide kıyafetlerini yıkadığın deterjan da çok önemli green clean kullanıyorum onun için de tabi kıyafetleri %100 pamuklu her detay önemli yüzünde yok bizim çok şükür çok ciddi ağır şekilde de değil ama o bile rahatsız ediyor kaşındırıyor huzursuz oluyor geceleri ağlayarak uyanıyor falan çok üzülüyorum bende size de çok geçmiş olsun umarım tez zaman da atlatırız 🤗
Metehandursun Cinmelike1661 biz alerji bölümünde yaptırmıştık kandan 35 tane besine baktılar bizde sadece süt ürünlerine alerjisi çıkmıştı ona göre diyet uyguladık sizde sorabilirsiniz hangi besinlere bakıyorsunuz diye listeye ekletmek istediğiniz besinler varsa bence onları da ekletin mim olursunuz ona göre ilerlemeniz daha iyi olur