Burada cok sık baslik göruyorum. postlara yazdigimda nasil oldugunu soruyorsunuz. keske ses kaydi olsa diyorum o zaman :) cunku uzun ve zorlu bir sürec gercekten sizleri anliyorum,hatta suan her cocugun mizaci baska diyen anneleri duyar gibiyim:) ama ben nacizane tecrubemi aktarmak istiyorum.
Ozellikle yeni anneler okursa cok mutlu olacagim.cunku isin temeli dogdugu zaman basliyor ,hatta dogmadan..
Hamilelikte aldigim ve kizim dogmadan okudugum “*bebek bakımında mucize çözümler”* kitabi adeta yolumu aydinlatti.kizim dogdugunda “easy” rutinine hakimdim ve surekli bu döngüde gittim.(burada es destegi cok onemli) esim bana guvenirdi ve bu konularda hala her seyi bana birakir boylece isim daha kolaylasti.peki nedir easy?
Eat (besle) – Activity (aktivite) – Sleep (uyku) – Your time (size ait zaman) sıralı olaylarından oluşan, düzenlenmiş bir rutindir.
Devamini okumak isteyenler icin link birakiyor ve kitabi okumalarini oneriyorum
https://www.google.com/amp/s/folikasitannesi.com/2016/09/14/rutin-olusturma-tracy-hogg-bebek-bakim-sorunlarina-mucize-cozumler-kitabindan-notlar/amp/
Biz bu rutinlerde gittik..hergün banyo yaptik ustelik soguk bir yerde yasamamiza ragmen..
kizim suan 20 aylik ve 1kez hastalanmadik sukur..yani usutur diye korkmayin.onun rahatlamasi icin her aksam 7de yikadik yarim saat masaj yaptik..los ortamda once biraz konustuk,yatakta vakit gecirdik..(bunu yaptiginizda bebeginizin daha sakinlestigini goreceksiniz) ben telefonuma piyano seslerinin oldugu bir uygulama yukledim, besigine yatirdik veee iyi geceler….. inanin 2. 3.ayinda zorla uyandirip besledim.bu duzende giderken bilin bakalim ne oldu..ta ta taaaammm 4.ay uyku gerilemesi..benim annemin hastaligi ve evden surekli ayri kalmamiz 5. Ve 6.ayimizda memede uyuma ve ayakta sallanmayla bozuldu…kurdugum tum duzen alt ust olmus ve sabaha kadar uyuyamamis bir seferinde yanima aldigimi bile hatirlamayip kizimi yere dusurmustum 🙄 bu boyle olmaz diyerek uyku egitimi konusuna agirlik verdim..bunu arastirirken tüm yakin cevremden ve yasit bebekleri olan annelerden aldigim tepkilerle kotu hissettirildim diyebilirim..uyku egitimine katilmayan annelerimiz olabilir ama bu oyle bir lanse ediliyordu ki sanki ben evladim icin en iyisini aramiyordum..o da mutsuzdu ,ben de..hatta esimde..
Uzun arastirmalar yaptim,makaleler okudum kendimde egitimciyim o nedenle uyku egitimcilerinin kiziima sihirli degnekle dokunamayacagini,onun gereksinimlerine gore bir anne olarak daha iyi basarabilcegime inandim..cicekailemde yazan makaleler yine cok destek oldu,bebeginiz uykuyu cok sevecek kitabini aldim oradaki metodlardan en uygun olani sectim.kizim artik buyumustu tracy’nin yatir kaldir teknigi olmazdi, onu daha sinirlendiriyordu.her kucagima aldigimda uyumayacagim zannedip daha ofkeleniyordu,kim west sandalye metoduna yoneldim bu basarili oluyordu ama odada ben oldugumda yine aglama krizleri :) bu arada ayni odada ama besiginde uyudu her zaman …derken cicek ailemde okudugum “gir,cik” yontemi ilacimiz oldu..ilk gunler tepki verdi ve vermesi cok normaldi alismis oldugu duzen yerine yeni bir duzen kurmaya calisiyordum..ilk bir hafta zorlandim..agladikca odaya girdim disarda kaldigim sureyi once 1dk sonra 2dk giderek arttirdim..zamanla aglamalar durmustu(burada aglamadan kasit zaten direnc gosterme,hep sunu soyluyorum kimse yavrusunu aglamaktan oldururcesine caresiz birakmaz,aglatmadan da halledilebilir) zamanla zaten direnme bitti..bu sirada yine aramizdaki guvenli bagin zedelenecegi gibi annelik duygularimla ,vicdanima dokunan insnlar oldu ama hepsine durun dedim..anneligime asla laf soylettirmedim cunku ben onlardan daha cok bebegimle vakit geciriyordum,etkinlikler yapiyordum.. annesiyle saglikli vakit geciren bir cocugun, uyku egitimiyle (gercek ve saglikli bir egitim) bagi zedelenemezdi..boylece hayli yol kat etmistik 6. 7. 8.ve sonra ki aylar her sey yolunda gitti. emiyordu ama mama destegide aliyordu kizim..gece yatarken mamasini veriyordum saat 8de ayni duzenle uyumus oluyordu.bu arada banyoyu gun asiri yapmaya basladik buyudukce..uykuya bagli yemek yeme duzenimizde cok yerinde oldu..bu cikarimi nereden yapiyorum ? ne zaman uykusuz kalsak,uyku duzeni bozuk olsa sabahinda yemek yemezdik..inanin yavrunuzun sagligi acisindan cok onemli duzen oturtmak🙏
20.aya geldik oda ayirma korkusu sardi 😱 besigi elden cikartip ikea uzayabilen yatak aldik..geldigi gun o kadar sevdi ki kendi kendine inip cikabilmesi onu cok mutlu etti..odasini ayirdigimizda sütu ve biberonuda birakti 19.ayda emmeyi birakmistik zaten.ilk 3gun panikledim besikten cikamiyordu ama simdi kalkip kalkip gelirse dedim ama o kadar guzel gelisti ki🙏 cok sukur..simdi hadi kizim odana ,uyumaya dedigimizde pıtı pıtı odasina gidiyor.hic sesi cikmadan uykuya daliyor,gece boyu kesintisiz uyuyor..eskiden benimle ayni odayi paylastiginda muhakkak 1kez de olsa uyanirdi..bence bizim nefesimiz bile uykularini bölebiliyor.
Simdi arada yaninda durmami,sirtini sivazlayarak uyutmami istiyor.bende ihtiyacina kulak verip uyumasini bekliyorum..arada kalkip yanimiza geliyor isiklari kapatiyoruz 8de kizim bizde uyuyoruz diyoruz ve yine yatagina gidiyor😍
Zor oldu ,güc oldu ama bugun 20 ayligiz ve meyvelerini cok guzel aliyoruz.esimle birbirimize vakit ayirabiliyoruz(en basindan beri)..tüm bunlar buyuk sabir,fedakarlik istiyor ama sonu guzel canim anneler 👍 yeterki inanin ..
Hepinizi kucakliyoruz ❣