Merhaba herkese, burda çok yeniyim. Biraz uzun uzun anlatacağım kusura bakmayın. Ama ne kadar detay verirsem o kadar çok doğru cevaba ulaşırmışım gibi geliyor. Şimdiden okuduğunuz için teşekkür ederim.
5 günlük anneyim. Sezaryenle doğum yaptım. Elhamdulillah süt gelmesi konusunda problem yaşamadım. Ama bebeğim memeyi almadı. Zaten sezaryen sonrası acım vardı. Beş on dk hemşireler alsın emsin diye uğraştı olmayınca silikon meme ucu deneyelim dediler. Memeyi aldı ağzına ama bu sefer de emmedi. Gebelik şekerim sebebiyle bebeğin şekeri düşünce mama verdiler. Üstüne de çene kasları gelişmediği için ve şekeri düşüp baygın gibi olduğu için emmek istemiyor dediler ve emzik verdik. Hastanede iki gün geçirdik, ben tam kendimde olmadığım için; biraz emzirmeye çalışma biraz sağıp verme biraz mamayla hastanedeki süreci tamamlandık.
Eve gelince biraz daha toplarlarmış olduğum için emzirmeye daha çok gayret ettim. ama bebek silikon uçla memeyi alsa da iki kere vakumlayıp uykuya dalmaya başladı yine emziremedim. ( ayak altını cimcirdik, altını açtık, biraz soğuk bezle sildik, soyup soğuk sebebiyle ayılmasını bekledik sonra giydirdik) her yolu denedim ama bebek hep göğsümde uyuyor ve emmiyordu. Sonra biri aventin silikon göğüs ucunu tavsiye etti ve onu kullanmaya başladık. Aventin göğüs ucunu kullanınca emdi. Şükür emmeyi başladı dedim. Tabi ayıltana kadar, emmeye başlayana kadar bir saat savaş veriyoruz memeyi almak istemiyor ama alınca da emiyordu, uğraşıyoruz ama olsun emiyor şükür dedim. Ama bu seferde emerken süt ağzından akıyor. Sırılsıklam oluyor yakası üstü başı, sütü çekiyor ama yutmuyor gibiydi.
bugün doğum sonrası kontrol için doktora gittik ve bebeğim normale göre zayıflamış, sarılık başlangıcı var dedi. Bende durumu anlattım. Çene kaslarının artık yavaş yavaş geliştiğini bu sebeple daha rahat emdiğini ama hala emerken uyku halinde olduğu için mememin emzik görevi gördüğünü sütü yutmadığını söyledi. Bunun için çıplakken emzirmemi önerdi üşüsün biraz soğuk insanın ayılmasını sağlar dedi. Birde sütümün fazla olabileceğini öncesinde sağmamı tavsiye etti.
Eve gelir gelmez bebeği soyup emzirdim. Yine emdi ama ağzından aktı hep süt. İlk emzirme sonrasında altını kontrol ettiğimde ishal gibi kakasını yapmıştı ama çok sorun etmedim. İkinci emzirmede hem soydum hemde öncesinde fazla olabilir süt diye sütümü sağdım. Yinede ağzından akmaya devam etti. Pes ettim ve biberonla verdim. İkinci emzirme sonrası da altını kontrol ettiğimde yine kaka yapmıştı ve yine ishal gibiydi. Bir gün önce tuvaletini yapmamıştı ve huysuzdu heralde o sebeple çok sık tuvalet yaptı rahatladı dedim. Üçüncü de bebeği çıplak emzirdim ve öncesinde sütümü daha uzun süre sağdım. Yine memeyi alana kadar savaş verdik ama alınca beş dk emdi sorun yoktu sonra yine süt ağzından akmaya başladı ve yine uyudu (çıplak olmasına rağmen) yine mecbur biberonla süt verdim. Sonrasında bezini kontrol ettim ve yine ishal şeklinde kakasını yapmıştı. Bu arada biberonla verdiğimde sorun yok gözleri kapalı bile olsa o sütü ağzından akıtmadan içiyor.
bebek sarılık olmasın diye uğraşırken sanırım ishal oluyor diyerek hastanenin nöbetçi doktorunu aradım durumu anlattım çıplak kalsın üstüne ince bi battaniye ört dedi, e dedim çıplakken bile uyuyor battaniye atarsam ikinci dakikada kesin uyur. Olsun deneyin ayağının altını kaşıyın falan dedi hepsini zaten yaptığım için üstelemedim, şuanki ishalden korkmayın ishal üç gün devam ederse getirin dedi.
şimdi ben ne yapmalıyım? Sarılık olmasın diye bu bebeği çıplak emzirmeye devam mı etmeliyim yoksa hiç riske girmeyip iki saatte bir biberonla sağılmış süt mü vermeliyim? Bebek sütü biberonla içerken ağzından akmıyorken neden göğsümde içerken ağzından akıyor olabilir? Ayrıca neden memeyi almamak için direniyor olabilir? 5 günlük bebekte ishal korkmam gereken birşey midir?
cevap verirseniz çok çok sevinirim. Hayırlı geceler