kızlar selam, cumartesi günü soru sormustum 10.5 aylık kızım ismine bakmıyor, alkış, bay bay yapmıyor otizm belirtisi olabilir mi diye, 90 küsür yorum gelmisti herkese çok teşekkür ederim o yüzden. genelde herkes normal olduğunu söylemişti, dün çocuk doktoruna gittim ona da bunları söylediğimde şuan yapıyor olmalıydı, çocuk gelişim uzmanına yönlendiricem sizi dedi. dün müsaitlik olmadığı için sabah gittim gelişim uzmanına. doktorun dediği her şeyi yaptı, ismine de baktı. aslında önemli olan isim değilmiş, bir şeye odaklıyken çıngırak sesine bile dönüp bakması olumlu bi tepkiymiş.
eğer böyle şeyleri benim gibi aklına takan ve doktora gidemeyenler varsa diye doktorun uyguladığı yöntemleri yazmak istiyorum
çıngırağı kavrayıp sallayabiliyor mu? evet
2 küçük küp verildi, elden ele geçirme var, küpleri birbirine vurma var.
kuru üzüm konuldu, kıskaç hareketi yok, kavrama, ele alma var.
desteksiz oturma var, emekleyip daha sonra kendi kendine oturma var.
koltuklara tutunarak kalkma var, 10 saniye tutunmadan ayakta durma var, istediği objelere koluyla veya parmak uçlarıyla uzanarak alma isteme var.
agulama, kendine ait dil, dede baba mama gibi heceler var.
istediği bir nesneyi ağlamadan çabalayarak gösterme var.
doktor ce-e yaptığında kızım elleriyle doktorun yüzünü açmaya çalıştı.
kızım oyuncak çantasına odak verdi, doktor sağdan mercan dediğinde baktı, sola geçerken kızım tüylü bir ponpona odaklanmıstı, doktor mercan dedi 2. seferde baktı.
bu sonuçlara göre hiçbir problem olmadığını söyledi. alkış bay bay gibi şeylerin her çocukta farklı olduğunu, kimi bebeğin 9 aylık, kimi bebeğin 14 aylıkken yapabileceğini ama önemli olan duyusal ve sezgisel bir sıkıntı olmaması dedi 😊