Eveettt, fırından yeni çıkmış dumanı üzerinde mis gibi bir yeni genelgemiz yayınlandı. Hayırlısı olsun da, gerçekten amaçlanan şeye hizmet editor mu, gerçekten fayda sağlayacak mı bu yeni yasağımız?
Mesela, Tam kapanma sürecinin sonuna kadar süpermarketlerde zorunlu besin maddeleri dışında ürün satışı yasaklandı. Yani ampulüm patlasa gidip süt aldığım market rafının bir yanında duran ampülden alamayacağım, 17sine kadar karanlıkta oturmalıyım? Ya da evden çalışan bir işim var, yazıcımda kağıt bitti, gidip kağıt alamayacaım, işimi idame ettiremeyeceğim bu durumda? Çocuğuma neden oyuncak alamıyorum mesela? Süpermarketlerden sigara da alınamayacak haliyle, sigara kullanan arkadaşlarımızın aklında olsun.
Küçük esnafı korumayı amaçlayan bu yasak, halihazırda üreticinin, tüketicinin, tedarikçinin ayağına sıkıyor bu defa. Bas bas bağırırken küçük esnafa full destek verin diye, dalga geçer gibi yasak çıkageldi.
Gerçekten amacına bu kadar hizmet etmeyen yasaklar, araştırıyorum ve başka hiç bir gelişmiş dünya ülkelerinde yok. Akla, bilime, mantığa uymayan, sığmayan bu yasakları gerçekten artık aklıma ve zekama hakaret sayıyorum. Bir kriz nasıl yönetilmez resmen film gibi izliyoruz.
Şampuandır, temizlik malzemesidir, kırtasiye malzemesi vs gibi eksikleri olanlar 7 mayıs cuma gününe kadar tamamlasın, aksi halde 17’sine kadar bu ürünleri tedarik edemeyeceksiniz…
Hadi hayırlısı olsun🤦♀️