Merhaba, benim kızım 23 aylık ve memeden keseli 6 gün oldu. Açıkçası 3-4 ay daha kesinlikle devam etmek istiyordum. İki üç aydır da ara ara sürekli konuşmaya başlamıştım: süt bitecek yakında ve meme çok yoruldu dinlenmek istiyor diye. Bu aylarda emen her çocuk gibi memeye çok aşıktı. Yani memeden kesebileceğimi asla hayal edemezdim. Üstelik memeyle uykuya geçen ve sabaha kadat emem bir çocuk. 6 gün önce yemek yemeyip beni çok bunalttığı bir an çok kızdım ve kucağımda meme diye ağlarken memede süt bitti artık dedim. Öyle yarım saat kucağımda beklerken uykuya daldı. İlk kez memesiz uyuyabildiğini görünce devam etmek istedim. Gün boyu meme yoruldu süt bitti, istersen bardaktan süt içebilirsin gibi konuştum ve bahçede çokça vakit geçirdik. Gecede en sevdiği oyuncakları yatağımıza aldık, kendisi seçti. Tabii istedi baya, meme uyumuş ama istersen kıyafetin üzerinden dokunabilir ve sevebilirsin dedim. Ninni ve masal istermisin dedim, kabul etti. Memeyle bir saatte uyuuan çocuk memesiz yarım saatte uyudu. Gece ağladı verdim. Sabah çok erken kalktı istedi ama güne başladık. İlk üç gün çok zor oldu. Çok duygusallaştı ama sürekli ten teması oyun, etkinlik dışarda vakit geçirmek derken baya yol aldık. Hala gündüz uykusuna göğsüme başını yaslayıp ninni ile bir dk da geçiyo. İlk kez dün gece sabah beşte kalkıp meme istemedi, su ve süt kabul etmedi. Hiç itiraz etmeden güne başladım. Çok çok yorucu ve hassas bir hafta oldu. Bu gece artık emzirmeyi düşünmüyorum, 48 saat oldu emzirmeyeli, sütün tadı bozulmuştur. İnşallah böyle devam eder. Hala meme soruyor tabi, bir de dün memeyle vedalaşıp bye bye yapmak ister misin dediğimde de kabul etti. Bu süreç kızımdan daha çok beni yıprattı sanki. Hem emzirmeyi çok seviyorum hem de iki yaş öncesi asla düşünmüyordum. Çok ani oldu. Hala ağlıyorum, çok çok pişman oldum ancak geri dönüp tekrar aynı stresi yaşatmak istemedim. Umarım bu süreci yaşayan her anne ve bebeği için en az yıpratıcı şekilde sona erer🙏🏻