Polemiğe girmek, yargılamak (haddim değil zaten) veya eleştirmek için yazmıyorum. Dini meseleler hassastır. Kurduğumuz cümleler bizi mesul kılar. Bu cümlelerin sorumlusu oluruz. İstemeyerek yanlış yönlendirdiğmiz insanlar açısından hem dini hem vicdani yükümlülük altına gireriz. Dini her durum bizim mantığımızla açıklanamaz. Ha burada Allah’ın insanlara düşünmeleri, aklını kullanmalarını emrettiğini söyleyenler olacaktır. Bu başka bir şey. Dini anlamda olaya hakim kişi(ler)den bilgi alınmalı, emin site(ler)den araştırılmalı, kendi şahsi yorumlarımıza göre yönlendirmekten kaçınmalıyız. Çünkü az önce bir postta ilahiyatçıyım diyen kişi “olur” derken onlarca “kesinlikle olmaz!” Yorumları okudum. Bunların ciddi anlamda hem bu cümlelere göre hareket eden için hem de “kendince” yönlendirenler için dini anlamda sıkıntılı sonuçları olur. Ben dikkat çekmek istedim. Yoksa kimsenin art niyetle yaklaştığını düşünmüyorum.