Biz şuan fuzuleve kayıtlıyız. Ve fuzulev devlet güvencesine girdi. Size sistemi şöyle anlatayım kısasa:
-peşinat vermek zorunlu değil, ama girdiğiniz tutarın belli bir oranında çalışma bedeli isteniyor ve sistemden çıkmak istediğinizde sadece bu bedel geri verilmiyor. Diğer Tüm ödediğiniz tutar iade ediliyor 6 ay içinde. Peşinat verirseniz avantajlı oluyorsunuz tabi. Peşinatı taksit şeklinde de verebiliyorsunuz ama kurada çıktığınız zaman taksit sayınız kadar geç alıyorsunuz.
-500 bine girdiniz ve bulduğunuz ev 400 bin. Siz isterseniz anlaştığınız tutarı alıyorsunuz sonuçta ödeme planınız ona göre. İstemezseni 400 bin üzerinden ödeme planınız tekrar günceleniyor. 500 binin üstünde bulduysanız gerisini siz kendiniz tamamlıyorsunuz.
-fuzulevde kura her ay oluyor. Ödediğiniz peşinata, ödeme planına, vade sayısına göre değişen teslimat tarihleri var. Kurada çıkmasanız bile o tarih gelince paranızı alıyorsunuz.
-ev bulununca exper, tapu vs işlem ücretleri kişiye ait oluyor.
-evin krediye uygun olması yani kat mülkiyeti olması gerekiyor. Çünkü borcunuz bitene kadar sistem evinize ipotek koyuyor. Ödeyememe durumunda ev satılıyor, sistem geri kalan borcunu alıp, artan parayı size veriyor.
-ev çıkana kadar 3er ay olmak üzere toplamda 9 ay yani 3 kere ödeme dondurma hakkınız var. Dondurduğunuz aylar çekilişe katılamıyorsunuz ve vade sayısınız dondurduğunuz ay kadar ileri atıyor. Ama evi aldıktan sonra dondurma hakkınız yok.
kafanıza takılan başka soru varsa cevaplayabilirim