Kızlar yöresel bi tarifim var; ben 1 gün bile yesem sütüm çok artıyor. Hatt denedim bundan mı diye evet gerçekten arttırıyor. Maraşta hapsa derler ve zaten lohusa kadına doğum yapar yapmaz süt yapsın diye götürürler. Bir tür gelenektir. Ben küçükken yengeme en az 10 komşu yapıp getirmişti. Büyüklerin var bi bildiği😍
tarifi:
3 yemek kaşığı buğday nişastası
Göz kararı dut pekmezi/üzüm pekmezi
(Pekmezi damak tadınıza göre ayarlayın)
Göz kararı su
üzeri için tereyağı ve ceviz
Hepsini bir tencereye alın. Nişasta ve su birbirine geçsin. İyice karıştırın. Sonra ocağın altını açıp kenarlar göz göz olana kadar sürekli karıştırarak pişirin. Pelte jöle puding gibi kıvamı oluyor. Cam bir kaba alın. Üzerine tereyağı eritin. Cevizi de ekleyip afiyetle yiyin.
üzerine bol su içmeyi unutmayın.
sütünüz artarsa bana dua etmeyi de unutmayın 🙏🏻❤️❤️