Sevgili anneler, kızım 9 ay 17 günlük. Doğduğundan beri geceleri saat 12 civarında uyuyor, ne yaptıysam erkene çekemedim (gerçi bunun için sabırla her gece erkenden odasına götürüp uyutmaya çalışmam gerekirdi sanırım ama ben bunu yapmadım) Son 1,5 aydır da uyku reddi var. Resmen reddediyor. Uykudan kafası yatağa düşüyor 1-2 saniye öyle kalıp tekrar doğrulup oturuyor, gülüyor, ayağa kalkmaya çalışıyor. Bu süreçte hem yeterki uyusun diye, hem de kendi yorgunluğumdan dolayı yanımda yatırmaya başladım (5 aylık olduğundan beri kucakta uyutup kendi beşiğine yatırıyorduk 1,5 aydır beşikte uyumuyor, sürekli doğrulup oturuyor) Son günlerde hava aydınlandiktan sonra tekrar uykuya geçmesi çok daha zor olmaya başladı, yani artık gece uykusunu erkene alıp, uyku saatlerini düzenlemem gerek. Yine son günlerde sabah en geç 9-10 civarı uyanınca geri uyutmuyorum, 2,5-3 saat uyanık tutmaya başladım, en azından gün içindeki uykularıni bir düzene koymak adına (bu arada son 1,5 aydır tekrar ayakta sallamaya da başladık, kayınvalidem sağolsun) Gece uykusunu birden erkene çekemeyiz sanırım, en erken 10 da uyusa bile çok güzel olacak. Türkan acarın videolarına baktım en az 3 hafta aynı saatleri, rutinleri uygulayın diyor ama korkuyorum başaramazsam diye. Çünkü aşırı aktif. Neler yapabilirim, mesela tamamen karanlık oda yerine hafif bir gece lambası iyi mi olur? Gündüzleri ayakta sallamak yerine her seferinde uyansa bile ısrarla beşiğine koymak daha mı mantıklı olur? Ilk başta tek seferde beşiğinde uyumaya başladığı ve az çok bir uyku düzeni olduğu için hiç dert etmemiştim, ama artık uyku sorun olmaya başladı. Bana tecrübelerinizden bahseder misiniz? Neler yapabilirim, nasıl başlayabilirim. Ha bir de her gün kayınvalidem bizde, o uyutuyor, onun olması bu eğitimi kötü etkiler mi acaba