Asel_sahra Bu hastalığı ceken varmi galiba suan bendede var ne iyi gelir nasl gecer 1 aydir doktor doktor geziyorum mahf oldm artk
Mlke301020 Asel_sahra benim eşimde var . Ve ömür boyu ilaç kullanacaksın demiş dr kesin bir tedavisi yokmuş 🤷🏼♀️
zeynepsena24 Asel_sahra Ankilozan sponfilit hastasıyım ilaç kullanmaya başladığımdan beri çok rahatım
Sevgilimmm Asel_sahra Geçmiş olsun eşimde var. İyi bir doktor bulup devam edin. Nerede yaşıyorsunuz? Özel hastane mi devlet e mi gidiyorsunuz?
Deletedmom5284 büyük geçmiş olsun bende normal eklem romatizması var çok zorlanıyorum sizin daha zordur
Asel_sahra Deletedmom5284 o nasil oluyo benim 1 ay oldu kalcamda baslayan cok kotu agri var bacaklarima iniyor basinca agriyo hareketsz kalinca artiyo pazartesi emara girecem doktor fitik yada romatizma olablr dedi netten bakinca romatizma belirtileri var
Asel_sahra Mlke301020 hep agrimi cekiyir esiniz benim hareketlerimi baya kisitliyor 1 aydir gecmek bilmiyor birde fizige gttm ramotolojiye bolumunu ilk defa duydum . Netten arastirdim akciğerlere kalbe falan vuruyormuş okuyunca daha da korktm
Gunsss Kız kardeşimde var, bizde çok doktor gezdik bazı doktorların uyguladığı tedavi ağır geldi kardeşime en son Ankara Üniversitesinde bir doktora gitti ramotoloji alanında iyi bir doktor o aylık iğne tedavisi uyguluyor sanırım 2 senedir
Asel_sahra Biscolataerkegim merhaba cnm Bende ilthapli romatizma varmis kan tahlili yapildi bana sedim 24 cikmis sizce nasl .
nhr Malesef bende de var iltihapli eklem romatizmasi 2017 senesinde tanistim kendisiyle doktor doktor gezdim hic bir doktor anlayamadi sorunun ne oldugunu yuruyemiyordum artik en sonunda altunizade acibadem hastanesinde romatoloji bolumu doktor mehmet karaaslana gittim verdigi ilacla 2 ayda cozulemeyen sorunum 1 haftada cozuldu 2020 mart ayinda hamileligimin 3.ayinda tekrar atak donemi basladi kolum kilitlendi ve ayagim sisti yine ayni doktora gittim hamile oldugum icin cok hafif ilaclarla tedaviyi baslatti ortalama 2 hafta icerisinde gecti cok sukur ve o kadar ilgili bir doktor ki hamile oldugum icin whatsaptan her hafta bana mesaj atiyordu nasilsin nasil oldun diye tamamen iyilesene kadar her hafta sordu durumu iyilestikten sonra bile tekrarlayip tekrarlamadigiyla ilgili bilgi istemek icin esimi aradi bu hastaligin caresi atak doneminde kortizonlu ilac yada kikirdaaklara uygulanan igneler var ama kalici bir tedavisi yok bildigim kadariyla donem donem tekrarlayacak ve her tekrarladiginda ilac kullanacagiz bu arada hamilelikte bu hastaligi tetikliyormus
Asel_sahra nhr benimde dogumdan 15 gun snra basladi yuruyemiyorum topalliyorum hareketsz kalinca artıyo sag kalcam bicakla oyuluyor snki bir aydr mahf oldum doktor doktor geziyorum en son emara girecem.doktor ya fitik yada romatizma olablr dedi fitik belirtilri yok ama romatizma belirtileri var okuyunca. Ya kortizon vucuda zararli degilmi . Birde benim 1 ay oldu agri hic geçmiyor emziriyorum die agir agri kesicilerde alamiyorum mahf oldum artk. Evimiz doldu ilac krem falan. Sizin bu iyi geldi dediginz bi ilac ismi varmi
Rehber17 nhr Geçmiş olsun. Eşimde bel tutulması var 6 ay önce başladı ve sürekli tutuluyor. çok doktor gezdi ama tanı konulamadı. Romatolojiye de gitti ama romatizma olmadığını söylediler. Sizce gözden kaçırdıkları birşey olabilirmi?. Annesinde eklem romatizması var çünkü
pmrsk Asel_sahra iltihaplı romatizma var ankilozan spondilit uzmanı oldum artk ne merak ediyorsan sorabilirsin canm 10 yıldır tedavi oluyorum ☺️ kesin tedavisi yok ilerlemesi önleniyor iğneyle ilaçlarla sadece.
Kazandibim Asel_sahra ben tam 11 yıldır tanışıyorum kendisiyle maalesef kesin tedavisi yok ve yediklerin bile tetikler ve tanısi kolay konulmaz rabbim yardımcın olsun çeken bilir
nhr Asel_sahra ilaclarim malesef durmuyor isimlerini hatirlamiyorum 1 sene gecti uzerinden ama ilaclar kortizonlu ilaclar oldugu icin doktor bilgisi disinda kullanilmamali ama krem vs hepsi hikaye iltihapli eklem romatizmasinin tek caresi kortizonlu ilac ben gunde 2000 miligram antibiyotik kullandim sorunun ne oldugu anlasilmadan once ona ragmen artik iltihap kana karismisti atesim falan cikmaya baslamisti kortizonlu ilacla 1 haftada duzeldi hamileykende 2 haftada duzeldi dozlari dusuk oldugu icin emzirme doneminizde oldugu icin doktorun size ona gore ilac yazmasi gerekir siz romatoloji bolumune gidin mutlaka
nhr Asel_sahra bu arada belirtiler su sekilde oluyo hareketsiz kaldiginizda agri artar ilk yurumeye basladiginiz saatlerde ozellikle sabah saatlerinde agri olur ama gun icerisinde hafifler ve agri eklem yerlerinde olur mesela benim ya bacagimda yada dirsek kismimda oluyodu gun icerisinde hareketlerimde daha hafif ama gece agridan uyaniyordum hatta cayir cayir yanardi resmen ates gibi olurdu deri buz uygulamasi iyi geliyor gece buz koyup yatabilirsiniz iltihapli oldugu icin sicak uygulama onerilmiyor
Biscolataerkegim Asel_sahra Maalesef var kan tahlilinde görülüyor bu değer. Benim kanımda sürekli enfeksiyon çıkıyordu sebebinin neyden kaynaklı olduğunu bulamadılar kaç sene. Geçen sene bir doktora denk geldim şikayetlerimi anlattım dur bir de bu değerine bakalım dedi.Test sonucu çıkınca 60 yaşındaki insanın degerlerine ulaşmışsın bu ne dedi. Romatizmanin dahiliye diye bir bölümü varmış ama burda öyle bir bölüm yok. O yüzden ailemin yanına gidince orda bir hastaneye görünecegim. Şimdilik sadece ağrıyı hafifletmek için ilaç yazdı ama benim uykularim kaçıyor o ilaçtan
Asel_sahra Kazandibim ya arada agirsa yine cekilir ama benim 1 aydr araliksz agiriyo öldüm bittm artk birde iki çocuğum var yeni dogan bebegim var dogru duzgun ilgilenemiyorum rabbim beterinden korusun yinede
Minigimm1 Asel_sahra canim ben 27 yaşındayım ve 7 yaşında bu tani kondu bana 18 e kadar iğne her ay dendi 5 sene falan kullandim sonra geçmiş diyip vermediler ama ara ara koruma amaçlı yapıldı en son 3 sene evvel ayaklarım şişti öyle böyle değil ama yürüyemiyordum kızarıklıklar falan baya bir kötüydü 15 tane kortizon iğne 30 tane antibiyotik iğne kullandım sabah akşam öyle düzeldi çok şükür daha doktora gitmedim hamile kaldım bu olaydan 1 sene sonra ama herhangi bir sorun olmadı aksine hiç şişmedim kilo almadım ama birden bire çıkıyor ortaya Allah yardımcımız olsun
Asel_sahra Minigimm1 evet benimde yoktu hamileyken son ayda basinca sag taraf agirdi iki gun falan sürdü ama dogumdan 15 gun snra felaket bi agri basladi cok gecmis olsn sizede insallah birdaha tekrarlamaz
yerlersenietipuf Asel_sahra Evlendik evliliğimizin ilk ayı eşimde sürekli ağrılar başladı yatakta dönemiyodu işten eve zor geliuodu ayaklari agriyodu yanları agriyodu parmakları sisiyodu. gitmediğimiz hastane doktor bölüm klamamisti beyin cerrah ortopedi dahiliye kalp hastalıkları her bölüme gittik adını koyamadilar. Doğum yaptım eşim hastanede cokbekledi işte bebeğin kimliği doğum parası falan la uğraştı doğumdan bir gün sonra eve geldik eşim artık bitmişti oturduğu yerden kalkamiyodu kaynanam ve ben koluma girip yurutuyoduk boynunu ceviremiyodu hastalık artık vücudunu ele geçirmişti. Psikolojisi de bozulmuştu artık herşeye çatıyor çok asabi biri olmuştu. En son dedim git özel hastaneye medicanaya randevu aldırdım zorla muayene ücreti 400 kusur. Tabi paramizda yok bebekte yeni doğmuş masraf çok. Neyse gitti hastaneye tetkik istemişler kan idrar ultrason daha birsuru şey vardı. Ücreti 2500 dediler. Tabi bu sırada eşim bitiklerde vücudu hareket etmiyo birazda kilolu. Ordan burdan borç buldu gitti yaptırdı. Sedefe bagli ankilozan spondilit teşhisi kondu. İğne tedavisi başlandı ilk iğneyi oldu eşim hala aynı değişme olmadı artık kavgalarimiz nasıl artmıştı bı de lohusayim. İğneyi olduktan 3 4 gün sonra rahatlamaya başladı çok şükür. 15 güne bı iğne kullaniyo. Bı de 10 güne bı iltihap için iğne vermiş doktor o da çok canını yakiyo. 3 4 aya bı doktora gidiyo ignelerinj yazdiriyo. Şimdi muayene ücreti de 535 TL olmuş. Allah çeken herkese sabır versin çok illet bı hastalık.
Asel_sahra yerlersenietipuf ayy geldimi üst üste geliyo benim hamilelikten once olaydi gidip gezerdm doktor doktor suan 48 gunluk bebegim var birakacak kmse yok esimde surekli calisiyo zavalli napacagimi sasirdm . Haftada iki uc defa hastanedeyiz korona olacaz die korkuyorum artk. Egzersz hareketler yapinca daha da şiddetleniyor. Doktor emziriyorsun birsey yapamiyoruz diyo ilaci yazin yeterki gecsin bu agri emzirmem dedm 10 gun emzirmedm cocuk emmeyi unuttu. Adamin yazdigi agri kesici hap netten bakinca .ilaci kullaninca geciyo birakinca tekrarliyo agrilar tedavi amacli degilse ne diye kullanaym dedm . Ay gerçektende cok illet bi agri ve gecmiyorda kendiliginden gören ne oldu biyerdenmi düştün diyo okdr ki topalliyarak yürüyorum
Mbal yerlersenietipuf benim eşim de aynı anlattığınız gibi. Amfi-tnf Humira gibi bir iğne sanırım dediğiniz iğne?
Zhnce Asel_sahra senelerdir abimde var bu hastalik İğne oluyor rahatliyor İğne olmazsa uzandığı yerden kalkamiyor Onun tabiriyle kilitlendigi zamanlar sopa gibi dimdik yürüyor eğilip dogrulamiyor Zor bi hastalik valla biz senelerdir abimde bunu yaşıyoruz Tedavisi ilac igne baska da yok diye biliyorum
Asel_sahra Zhnce bnmde aynen öyle gunduz hareketliyken yine biraz yürüyorum iyiym ama gece olunca taş kesiliyorum aglayarak uyandigm bile oluyo