Merhaba hanımlar,
Yaklaşık 1 saat önce başıma gelen ve kendime gelmek için çırpındığım bir konuyu size açmak istiyorum. Bu vesileyle belki bilmeyen annelerimiz varsa vakit kaybetmeden öğrensin lütfen. Bebeğim olduktan sonra ilk yardım videoları vs çok izledim öğrenmek amaçlı Allah korusun bir şey olursa en azından o an bekleyene kadar müdahale edebilmek için, iyi ki de izlemişim okumuşum diyorum. Oğlum sevdiği yemekleri yerken heyecanlanıyor çok, bende bir yandan onunla konuşuyorum bir yandan yediriyorum her şey süper. Sonra elimde kaşığı görünce yine heyecanlandı bağırıp güldü gülmesi bitince yedirdim tam o anda tekrar gülmeye başladı, Yarabbim gözümün önünden gitmiyor Allah kimseye yaşatmasın 😞
Tıkanmaya başladı öksürdü baya ben müdahale etmedim öksürdüğü için bitmesini bekliyorum sakinleştirici şeyler söylüyorum derken birden nefesi kesildi öksürmeyi bıraktı ve suratı mosmor oldu. Hemen kilidi açıp kucağıma aldım kafası aşağı eğik yere bakacak şekilde bacaklarıma yatırdım iki parmağımla çene altından tutarak sırtına süpürür ve sert bir şekilde 5 kere vurdum Allahtan uzun sürmedi çok şükür nefes almaya başladı öksürmeye devam etti. Dikleştirdim öksürünce çıkardı zaten kendine geldi. Ama bir ben bir Allah bilir ne yaşadığımı. Lütfen öğrenin öğretin bebeği olan çocuğu olan hatta olmayan herkes mutlaka öğrensin.
Bebeklerde Heimlich Manevrası yetişkinlerde ve çocuklarda uygulanan manevradan farklıdır. Bebek yüzü yere bakacak şekilde kola yatırılmalı. Bebeğin kafası vücudundan biraz daha aşağıda tutularak, iki kürek kemiğinin aşağıdan yukarıya 5 kez süpürür tarzda vurulmalı. Eğer cisim çıkmazsa bebek ters çevrilip göbek deliği ile iman tahtası arasına orta parmak ve yüzük parmağı birleştirilerek 5 kez baskı uygulanmalı.
Umarım faydalı olur, Rabbim kimseye yaşatmasın 🤲🏻🌿