minikbaykus 1.5 yaşındaysa deri testi de yapabilirler biz de çocuk doktorumuzla ilerledik hep. Deri testi için alerji uzmanına yönlendiriyorlar ama kan testi için kan alıp özel bir merkeze gönderiyorlar. İki test de %100 değil. Kan testinde besin grupları var her grup için ayrı bir tüp kan alınıyor biz 3 tüp vermiştik. Ve 25 küsür ayrı besine bakılmıştı. Test sonucuda şöyle mesela inek sütü yazıyor yanda da referans aralıkları var + yazıyor ve sonsuz + ya kadar gidiyor. Yani pozitif çıksa bile dereceleri var. Bizim hepsi negatif çıkmıştı. Ama doktor demişti ki negatif çıkmış olsa bile pozitif olabilir tam kesin sonuç değil, ama alerjisi varsa bile çok yüksek değerlerde olmadığı kesin olduğu için kontrollü bir şekilde ilk yumurta sonra yoğurt yedirerek bu diyetleri açtık. Gerçekten de alerjisi kalmamıştı herhangi ters bir durum yaşamadık. Yani yüksek bir alerjisi yoksa, yedirdiğinizde bitek gaz vs oluyorsa deri döküntüsü kanlı kaka veya nefes almada güçlük yaşamıyorsanız test yaptırmanız işinize yarar mı bilemedim 🤷🏼♀️ Alerjisi varsa bile yüksek değildir muhtemelen. Deneme yanılma yapardım yerinizde olsam. Zira baya da pahalı testler