mrszng03 mezhep olarak düşünmedim, şafiî lerde nasıldır bilmiyorum. Ama ben hanefi yim ve kefaret ödeme ye gerek yok. Sadece kaza orucu tutulması gerekir. Emin olmak için yine de araştırdım hemen .yanlış bi bilgi vermek istemem. Bulduğum yazıyı sizinle de paylaşayım ;
• Kaza oruçları geciktirilmeksizin yıl içerisinde tutulmalıdır. Şafii mezhebine göre -hastalık olmaksızın- kazanın bir sonraki Ramazan ayına kadar geciktirilmesi kişiyi günahkâr yapar. Hanefi mezhebine göre kazayı geciktirmemek müstehap olmakla birlikte ertelenmesi kişiyi günahkâr yapmaz.
• Kazasını bir yıl erteleyen kimse Şafiî mezhebine göre ayrıca bir de fidye vermelidir. Bu fidye yıl geçtikçe katlanır. Hanefi mezhebine göre geciktirme nedeniyle fidye gerekmez; her ne zaman tutarsa tutsun sadece kaza borcunu yerine getirmesi kâfidir