Evet yine tepki toplayacak bir post açıyorum. Bence halk olarak bir diğer sıkıntımız da bu. Bir problemimiz olduğunda işin uzmanına danışmayı tercih etmiyoruz. Eşe dosta sormak daha güvenilir geliyor. Hatta uzmana danışılıp aksi bir şey duyulduğunda inanmıyoruz. Mesela doktor bebek bakımıyla ilgili bir şey dediğinde ; “ama guzum o nerden bilecekmiş kaç çocuk büyütmüş” sözlerini sık duyuyorum. Halbuki işin uzmanına sorsak kısa yoldan çözüm bulacağız. Neden böyleyiz sizce? Acaba diyorum lüks mü geliyor? Hayır ücretsiz hizmet verilen yerler de var. Şimdi buraya aklıma gelen ücretsiz hizmet alınabilecek konulardaki yerleri yazacağım. İhtiyaç duyan bakabilir.
emzirme sorunları=> benim bildiğim ücretsiz hizmet veren ‘temas derneği’ var yazıp araştırabilirsiniz. (Acaba doyuyor mu? Sütüm yetiyor mu? Meme ucu problemi? Nasıl sağım yapayım?)
bağımlılık sorunları => yeşilaydan destek alabilirsiniz. Sadece alkol madde değil. Kumar online kumar (iddia gibi) online oyun bağımlılığı. Sadece bağımlı kişi değil ailesi de psikolojik destek alabilir. (Eşim sürekli oyun oynuyor, orantısz harcamaları var, bağımlı ne yapmalıyım?)
Hukuki bir sorun için => bulunduğunuz ilin barosuna başvurarak şartları taşıyorsanız adli yardımla avukatlık hizmeti alabilirsiniz. (Eşimden boşanıyorum, velayet nasıl olacak? Anlaşmalı boşanma nasıl oluyor? Çekişmeli boşanma nasıl oluyor? Boşandık çocuğumu görmesini istemiyorum ne yapayım? Eşim evimin rızkını başka yerde yiyor önlem alabilir miyim?)
Eş şiddeti=> aile sosyal pılitkalar bakanlığına bağlı şönim lerden her türlü hizmeti alabilirsiniz. Yaşadığınız ildeki iş müdürlüklerini arayıp öğrenebilirsiniz. (Eşim beni dövdü şimdi ne yapayım? Eşimden korkuyorum? Hakarete uğradım be yapmalıyım? Eşim veya ailesinden herhangi birinden korkuyorum ne yapmalıyım?)
aile danışmanlığı, psikolojik problemler=> sosyal hizmetlere başvurabilirsiniz. Boşanma durumu varsa aile mahkemelerinden danışmanlık hizmeti alabilirsiniz. ( eşimle hiç anlaşamıyoruz sürekli kavga ediyoruz ne yapayım? Boşanmayı düşünüyorum sizce ne yapayım?)
Aklıma gelenleri hızlıca yazdım. Ayrıntıları bir google arama uzaklığında. En kötü telefon numaralarına bakıp arayıp sorabilirsiniz.