biranneninherseyi Merhaba ilk defa yoğurt denicem probiyotik maya ile yapmak istiyorum siz nasil mayaliyorsunuz hangi sütu tercih ediyorsunuz tutturmak icin nelere dikkat etmem gerekiyor önerileriniz neler
squirtle biranneninherseyi canm bnde günlük süt aldım birde aktivia probiyotik yoğurt aldım .. 1 litreyi ısıttım mayalancak şekilde parmağımı 10 snye saydım hafif yakacak.. sonra 2 yemek kaşığı dolu dolu başka kapta sütten alıp iyice karıştırdım ve 2-3 kerede karıştırarak ekledm sonra kavanozlara böldüm üzerine peçete koyup kapaklarını kapatıp 8-9 saat battaniyeye sarılı kaldı sonra kapağı açık buzdolabında beklettim 1 gün ☺️
SertapHilal İçim pastörize süt alıyorum. İyi tutması için sütü kaynattıktan sonra biraz eli yakacak derecede olması lazım mayalarken. Peteğin üzerine battaniye koyup kavanozları ağzı açık şekilde 6 saat bekletiyorum