1anneee Otizmin bir çok sebebi vardır, tek başına bunu yapmıyor tamam otizm demek çok zordur. Ve bebekler genelde 1 yaş sonrasında parmak ile işaret etmeye başlar, bazı bebekler daha erken, ama kesin bu ayda yapmalıdır diye bir şey yoktur. Sadece 1 yaş sonrasında herhangi bir ayda görülür, daha geç aylarda hala gözlemlenmiyor ise uzman kontrolü gerekir. 14 aylıkken işaret etmeye başladı oğlum. Bir şeyler tek başına gelişimi geride demek için yeterli değildir. Bu yüzden böyle düşünmeyin bebeğe destek verin daha çabuk öğrenir. Bir yere nesne koyun bunu getir diyerek parmakla gösterin, bunu mu istiyorsun diyerek gösterin zamanla kavrayıp o da size böyle işaret etmeye başlayacaktır.