Yagmursonrasitoprakkokusu bir yerden uyku danışmanlığı alıyorum. Söylemeyeyim adını yoksa engelleniyor mesajım. Benm de 6 ay bitmek üzere bebeğimin. Ve deli etme aşamasına gelmişti. Size öğrendiklerimi aktarayım kendinize göre denersiniz. Sabah en erken 6 en geç 7’de güne başlıyoruz. 6’dan önce uyanırsa yataktan almıyoruz uyutmaya çalışıyoruz. Uyumasa Bile 6 olmadan almak yok. Sabah ilk gündüz uykusunu da 8’den önce yaptırmıyoruz. Ben bu hatayı yapıyordum. Örneğin 5 buçukta uyanırdı. Uykusu gelirdi 7 buçukta uyuturdum. Gün daha ortalanmadan iki uyku yapmış olurdu bile.
- Gündüz uykusu uyanış saatinden (en erken 6’da uyandığını düşünerek) 2 saat sonra
- Gündüz uykusu 1.’den uyanışa göre 2 saat 20 dk sonra
- gündüz uykusu 2’den uyanışa göre 2 buçuk saat sonra
Gece uykusu da son uykudan uyanışa göre 2 saat 45 dk sonra olacak.
benm bebeğim başından beri erken yatıp erken kalkmayı seven bir bebek ona göre bir saat planı yapıldı ortalama olarak. Sizin bebeğinizin dayandığı saat aralıgına göre düzenleyebilirsiniz. Bir de biz doğduğundan beri kucakta uyurduk. Önce yatakta piş pata alıştırdım. Sonra bunun müptelası oldu ve gece elimi çektiğimde uyanır oldu. Saat düzeniyle beraber piş patı da bıraktım. Şimdi yatağına koyuyorum yanında duruyorum konuşuyorum kendisi uyuyor. Tabi ki tepki veriyor yalandan ağlıyor dönüyor vs. Ama 5-6 dk içinde uyuyor. Eskiden 40 dk pişlerdim. Ve inanın kendi kendine uyumasını alıştırmak 3 gün cidden. Ben çok umutsuzdum biz bile yaptık. Denemelisiniz.