TugraAlp Oğlum baba dede kelimelerini sıkça söylüyordu şu an ikisini de söylemiyor sadece anne ve mama diyor. Bu normal mi işine gelmediği için mi söylemiyor???
Organikumos TugraAlp ara ara yeni şeyler öğrendiğinde eskileri neredeyse hiç söylemiyorlar canım korkma gayet normal bir durum yeni keşfettikleri şeyleri her zaman daha sık yaparlar.
Wolverine TugraAlp ben bilmiyorum buradan bilen birinin çıkacağını da sanmıyorum. Ama herşeyi de otizme bağlamayın salın şu çocukları da kendinizi de biraz.
Fun TugraAlp kızım da 14 buçuk aylık bunu ara ara yapıyo sonra tekrarlıyolar. merak etme otizm bukdar basit bi şey değil :) yeni şeyler öğrenicek onları tekrarlıcak unutacak vs kötü düşünme
Annesi23 TugraAlp hanımefendi Allah aşkına 15 aylık çocuğunuza bunu nasıl yakıştırabiliyosunuz? Daha çok küçük bi bebek o normal değil mi böyle olması bu kadar yapmayın Allah aşkına ya şimdiki anneler de bi farklı çocuk suyla oynasa otizm teker çevirse otizm iyi ki bi öğrenilmiş yani
TugraAlp Organikumos inşallah öyledir. Oğlu otizm olan bi annenin videosunu izlemiştim anne baba kelimelerini söylüyorken zamanla söylememeye başladı diye aklıma çok takıldı araştırıp duruyorum. Sürekli anne anne deyip duruyor
TugraAlp Wolverine öyle diyorsun da insanın içine de bi kurt düşüyor bu düşüncelere girmeyi bende istemem ışık açıkken ışığa da çok bakıyor ne biliyim korkuyorum
Organikumos TugraAlp hayır bahsedilen şu sadece anne baba demeyi bilen bir çocuğu var ve zamanla bunları söylemiyor yani konuşmayı kesiyor. Sizde durum farklı yeni şeyler söylüyor. Sadece konuşmamak da belirti değil başka tedirgin eden şeyler var mı sizi motor gelişimi vs ?
TugraAlp Fun eşim de geçenler de baba demiyor artık dedi bende gözlemledim söylemiyor. Karşısına geçip baba baba diyorum söyleşin diye söylemiyor. Anne diyorum onu hemen tekrar ediyor
Wolverine TugraAlp İyi bir çocuk doktoruna gidebilirsiniz. Şimdi burada okuyacagin yorumlar postlar daha çok kafanı bulandirmayacak mı? Gün içinde o kadar çok otizm postu açılıyor ki etkilenmemen imkansız. Ama beklentileri aza indirirsen daha iyi oluyo. Zamanı vardır muhakkak. Bana göre çocuğunun bir şeyi yok mesela.
DurukanEsen TugraAlp benim oğlum da başta baba dedi sonra anneyi öğrendi. Hatta babası baba dedikçe o anne diyor bunda anormal bir durum yok ki
TugraAlp Wolverine şırnaktayım doğru düzgün doktor yok maalesef bence de yoktur ya ben zaten obsesifim çocukta sorun yok. Sorun bende galiba Her şeyi çok takıp kurcalıyorum 😀
GoGirl TugraAlp cok normal 14 aylik daha oglum 16 aylik 2 kere baba dedu hep anne der aktif kullandigi kelime 2 3 tane onun disinda pat diye bisi derse benzetirse dyr konusmamakla otizm olsaydi cocuklarin cogu oyle olurdu Goz temasi varsa adina bakiyorsa etrafa ilgiliyse tamam
TugraAlp Organikumos kendi kendine oyun oynuyor kitaba ilgili sayfaları çeviriyor. Kucağıma almak istediğim de kollarını açıp bana doğru uzanıyor çoğu şeyi yapıyor yani. Beni tedirgin eden söylediği kelimeleri su an söylemiyor. Birde arkadaşıma gidiyorum mesela onun gidince hiç rahat vermiyor sürekli kucağıma gelmek istiyor çocukları sevmiyor mu acaba ? Birde bu gün dikkatimi çekti ışığı açtıktan sonra ışığa bakıp duruyordu.
TugraAlp Organikumos mesela her bebek suyu sever mi veya ışığa bakar mı? Otizm de dönen şeylere dikkat ettikleri yazıyor. Mesela her bebek çamaşır makinası çalışırken dönüp bakar mı eğer böyleyse problem yoktur
Organikumos TugraAlp kuzum otizm bazen teşhisi zor olabilen bir durum çoğu çocukta farklı ilerlemesinin sebebi de her çocuğun özünde farklı olması zaten. Sağlıklı çocuklarda da bu böyle çünkü hepimizin ilgi alanları başka. Ben anlattıklarınızda bir gariplik görmedim canım. Ama tedbir her zaman geç kalmaktan iyidir bir hekime danış içinde rahat eder en azından. Kendini yıpratma diye söylüyorum annelik en ufak şeyi dert ettiriyor insana gecelerce kafanı kurcalayacağına en güzeli bu 🙏🏻
Babybloom TugraAlp ya her şeyde evham yapmayın. Annelerin bu kadar otizm düşündüğünü bu uygulamada gördüm. 2 çocuğum var bir an gelmemişti aklıma bu ihtimal. Kötüyü çağırmayın. Bebek bu gelişimi lineer olacak diye bir şey yok
File351047 TugraAlp 16 aylık oğlum var anne,baba,dede,mama,meme,attı, bi daha, aba, abi, ama diyordu memlekete gittik geldik şuan sadece anne diyor
TgbasultAn TugraAlp benım kızımda 16 aylık bi kac ay demedi hic bişey sonra acıldı yani normal bence suan surekli konusmaya calısıyor bide bence dısarı cıkması ve cocuklarla vakit gecırmesi cok önemli benım yigenım 5 yasında onunla vakit gecırınce sürekli mırıldanıyor konusmaya calısıyor yani
Babybloom TugraAlp kesinlikle çok fazla sorulduğu için de göz önüne geliyor en ufak nir şeyde evham yapılıyor. Üzmeyin kendinizi, bir şey yoktur.
Ultraslan40 TugraAlp otizmli bebekler sarılıp sarmalanmaktan hiç hoşlanmazlar genelde durgun olur kendi kendine saatlerce oynar ve bariz takıntıları vardır elleri kolları değişik ritimsiz hareket eder. Evet bir tanesi bile bizlerde olunca evham yapıyoruz. Benim bebeğim de anne baba gel teyze abla hadi diyordu hepsini ama hepsini unuttu, ben de çok korktum ama şöyle de bi gözlemledim. Bebeğim hiç kucağımdan inmek istemiyor yapış yapışız, oyuncaklarıyla en fazla yarım saat oynar hiç ötesine geçtiğini görmedim vs vs. Bebekler genelde suyu sever. Ve çamaşır makinesine elbet bakar, benim bebeğim de bakar önemli olan seslendiğinizde ya da bir ses duyduğunda direk başka yere yönelmesi, dikkatini çekmesi bence normal. Burada çok otizm postu gördük o yüzden sizi yargılamıyorum çünkü ben de 2 hafta bu dertten kafayı yedim.. 🧡