Oykummmm
Birprensannesi12
Şöyle, ben de bu konuda uzman değilim tabii ki, okuduklarımdan, öğrendiklerimden ve kendi tecrübemden yola çıkarak söylüyorum. Ilk bir kaç gün zaten yumuşak oluyor göğüsler, ama gene de bebeğimize yetecek kadar sütümüz oluyor, sonrasında sütün gelmesi/inmesi diyorlar, göğüsler aşırı doluyor, şişiyor, hatta bazen ağrıyor bile doluluktan, bu bir alışma süreci oluyor. O zamanlarda mesela yokladığım zaman emzirme sırasının hangi memede olduğunu anlayabiliyordum, çünkü birisi daha şiş oluyordu, dokununca hatta dokunmadan bile hissedebiliyordum. Bir süre sonra artık bebeğin ihtiyacının ne olduğunu öğreniyor vucudumuz ve ona gore sut uretiyor. Miniğimizin ihtiyacını karşılayacak kadar, ne daha az ne de daha fazla. Tabi ne kadar çok emzirirsek o kadar fazla sütümüz olur, arz talep.
20 günlükte durum nasıldır bilemiyorum, benim daha uzun sürmüştü fakat her bünye farklıdır. Bebeğiniz emdikten sonra uykuya dalıyorsa, ya da memeyi bırakıyorsa ve bıraktıktan sonra ağlamıyorsa (gazını da çıkartınca), ya da emince rahatlayıp sakinleşiyorsa, kilo alımı iyiyse, 30 günlük bebeğiniz günde 4-5 kere 2 aylık bebeğiniz de günde 3-4 kere kaka yapıyorsa sütünüz vardır ve bebeğinize yetiyordur.
Dediğim gibi, ben de çok panik olmuştum, hatta kontrole gittiğimizde doktorumuza söylemiştim benim sütüm azaldı falan diye. Sonradan okudum bu konuyu ve doktorumuz da onaylamıştı. Boş yere 2-3 hafta üzmüştüm kendimi sütüm kesiliyor diye. Kendinize ve sütünüzün olduğuna güvenin&inanın, bol bol emzirin, sorun yaşamayacağınızı umuyorum canım anneler🙏