Mevaaaa İşte aslında tuvalet eğitimi sadece fizyolojik olarak hazır olunan bir dönem değil. Bazen çocuğun kasları gelişmiş oluyor, konuşması iyi oluyor hatta bezinden bile rahatsızlık başlıyor. Ama psikolojik olarak buna hazır hissetmiyorlar. Bu diğerlerinden daha önemli bir durum. Çocuğa seçim şansı sunmak da önemli bazısı adaptör tercih ediyor, bazısı lazımlık. Bi de bezi hemen çıkarmamak gerek. Çocuk gün içinde 2 3 defa çişini veya kakasını denk getiriğinde ve yaptığında çıkartılmalı. Çocuğa sen artık tuvaletini söylüyorsun ve yapıyorsun “istersen” bezini tamamen çıkarabiliriz diyerek onun kararına bırakılmalı. Eğer bir kez çıkartıp tamamen atarsak bezi geri adım atmak çok daha zor oluyor. Bu sefer çocuk bezi geri takmak istemiyor. Kaygıları artıyor.