biregesevdasi Ekşi sözlükten bir alıntı yorum yapan birinin yorumudur; son zamanlarda aşırı fazla karşıma çıkan ve beni rahatsız eden, uzun süreçte çocuklar üzerinde büyük hasarlar bırakabilecek durum.
bu mevzu çocuğu ile düz bir fotoğraf paylaşan ailelerin mevzusu ile aynı değil. birinde çocuğu süsleyip kamera karşısına koyup reklam için ‘pazarlama’ var, birinde masum bir fotoğraf var. bu farkı anlamak için başlıkta eklenen hesaplara bakılması yeterli.
hayata sosyal medyada başlamış olan çocuklar, reel sosyal hayatta arkadaşlık ortamlarına adapte olmakta zorlanır ve bir çoğunda narsisizm görülür. erken yaşta aldıkları bu yoğun ilgi, kendilerini üstün görmelerine sebep olmakla beraber, sosyal medyanın olumsuz yüzlerinden biri olan ‘linç kültürü’ ile erken yaşta tanışacaklarından dolayı uzun süreçte ciddi psikolojik rahatsızlık yaşayabilir, uzun süre etkisi altından çıkamayabilirler.
son derece haklı. Herkes bebeğiyle ailesini paylaşabilir. Bu normal olan normal olmayan fenomen olma çabası, gelir kapısı, çocukları çocuktan öte göstermeleridir ki bunu bende sevmiyorum.
Çocuk çocuk gibi giyinmeli, tüylü tokaları olmalı. Zaten çok güzeller makyaja ihtiyaçları yok. Daha dikkatli daha duyarlı olunmalı. Sosyal medya ucu bucağı olmayan bir çukur kullanmayı bilmezsen başına her şey gelir.