Deletedmom090 İlk olarak emzirme pozisyonunu çenesini rahat hareket ettirebilmesi için başını daha rahat geriye alabileceği bir pozisyonla değiştirdim. Bebeğiniz büyüdükçe daha rahat emebilmesi için pozisyon değiştirmek önemlidir. Ve sadece pozisyon değiştirmek bile tek başına işe yarayabilir.
Burunu tıkalı ise; bebek okyanus suyu ile yıkayıp – aspire ettim.
Isırdığı anda tepki versem bile refleks olarak bazen yüksek sesle bir “ahh” bile olsa, canım çok acısa bile emzirmeyi nazikçe bırakmaya çalışarak, onu güvenli bir yere bırakıp fiziksel temasımızı kestim. Bir- iki dakika sonra yeniden aldım, bu ona ısırma sebebi ile emzirmenin bittiği mesajını veren bir davranıştır.
Emzirmenin ilerleyen dakikalarında dilini geri çektiğini hissettiğimde çünkü tam ortadayken ısırmaz; Ilgaz’ı memeden çektim, ismi ile ona seslenerek emzirmeye devam etmesi için yönlendirdim ya da memenin tam boşalmasını beklemeden diğer memeye geçtim. Isırma konusunda dikkati dağılınca emmeye devam ediyordu.
Emzirmenin en başında ise süt daha çabuk ağzına akması için, mememi biraz sıktım. Süt ucuna gelince memeyi kavramasını sağladım.
Emzik (sadece uykuya geçişte olsa bile) emerken ısırıp ısırmadığını kontrol ettim. Eğer ısırsaydı bıraktıracaktım. Çünkü emzik ya da biberon ucu ile memeyi ayırması zordur.
Isırdıktan sonra canım çok yanmış ise, serin su ile yıkadım. Meme ucu koruyucu sürdüm.
Bunları yaparken, ısırmaya devam etti ve sonra azaldı. Hiç kalmadı. Ancak üst sağ toplamda altıncı dişi gelirken tekrar başladı. Aynı uygulamalar ile yine üstesinden gelmeye çalıştım. Ilgaz’ın bunu benim canımı yakmak istediği için yaptığını, bir şeye sinirlendiği için bana bunu yapıyor ya da sütüm az gibi düşüncelerim hiç olmadı.
Eğer sizde aynı şeyleri yaşıyorsanız. Tüm bunları yapmadan önce mutlaka, bebeğinizin alerjisi olup olmadığını, kulak ağrısı, tıkalı bir burun, diş çıkarma dönemi olup olmadığını kontrol ediniz. Emzirmeyi bırakmak bir yöntem değildir. Sütünüz az olduğu için ısırmaz.
Meme ucu hassasiyetiniz ya da yara benzeri olur ise, emzirme danışmanınız ya da doktorunuz ile iletişime geçiniz.