Hanımlar uzun zamandır bebeğime ekmek yapmak istiyorum . Fakat bir türlü hoşuma giden bir tarif bulamamıştım . Aşağıda ki tarifi hikayede görmüştüm 1 aydır deniyorum. Sade , zeytinli , üzümlü cevizli vs hepsini denedim . Enfes oldu 😋 en güzel yanı dilimleyip buzluğa atıyorum . Sabahta tava da arkalı önlü ısıtıyorum hem kendime hem kızıma misss 👌🏼
2 yumurta
4 yemek kaşığı yoğurt( ev yapımı kullandım genelde)
200 g un ( yulaf unu tam buğday çok az da beyaz un karıştırıyorum çoğunlukla)
yarım paket karbonat (kabartma tozu kullanınca acı yaptı tadını)
yarım çay bardağı su
Çok az tuz
İsteğe bağlı ( zeytin ceviz üzüm peynir meyve çeşitler vs)
yumurta ve yoğurdu bir güzel çırpıp kalan malzemeleri içine ekliyorum tekrar çırparak küçük bir kalıba yağlı kağıt sererek hop fırına. 50 dakika da falan pişiyor .
Sade yapacaksam hiç birşey katmıyorum. Eğer zeytin vs dahil edeceksem en son ekliyorum.
Orjinal tarifte mahlepte var tercihe bağlı bazen koyuyorum bazen koymuyorum .
Tarifin orjinalini merak edenler için aşağıda