Tugba81irem canım hata ediyorsun ben ilk püresini de eline verdim çorbasını da. Bebeğinin motor becerilerini, yemekleri tanıma, doydu doymadı bilme gelişimini etkiliyorsun tek amaç ek gıdada yemek yemesi değildir. Yavaş yavaş alıştır. Yine sen yedir madem ama eline de yaptıklarından ver. Mesela ben çorbayı kendi yiyemediği zamanlarda eline çorbanın içinde olan bir şeyi veriyordum. Aylara göre vermen gereken parçalar belli zaten. Mesela sen şu an 2 ye bölerek verebilirsin daha küçükken bütün 12 ay üzeri küçük parçalar olacak şekildedir. Çorba da patates varsa patatesi de haşlıyordum azıcık ona göre eline veriyordum böyle böyle alıştı. Şu an 16 aylık çorbasını suyunu çayını etini sebzesini meyvesini çatal kaşıkla yiyor. 18 aydan sonra yavaş yavaş çatalla kesme 20 aydan sonrada bıçak kullanmayı öğreteceğim.