Atak veya diş döneminde olabilir. Yada beklediği ilgiyi alamıyoda olabilir. Hemen 2yaş sendromu düşünmek pek doğru değil. Sendroma giriyoda olabilir lakin sendrom belirtileri daha çok ben merkezcilikdir. Bir nevi küçük ergen gibi oluyorlar. Sürekli kendi istedikleri olsun, karşı bir tutuma saatlerce ağlarlar vs.