pundit bu duygusu cok normal, ilk bebegniz de henüz anlayacak yasta degil. yapma dedikce yapar cunku henuz ma me ekini bilmiyor yapma demek ona yap demek gibi. bu tarz cümleler yerine vurdugu andan sonra degil vurmadan önce o dürtüsünün önüne geçmek. Siz ayrı emzirmeyin mesela kendiniz buyugun yanında emzirin, annecim seni de böyle emzirmiştim ve sen de böyle süt emerek buyudun diyebilirsiniz. sürece dahil olmak istediginde karsı cıkmayın, dahil olmak istemedinde de babasıyla veya baskalarıyla oyun oynamalı, enerjisini atmalı ( uygun sakin saatlerde mutlaka birlikte zaman geçirmelisiniz az az ile baslayıp bebek buyudukce buyuk cocukla da farklı zamanlarda ayrı ayrı zaman geçirilmeli) ( bunlar bnm okuduklarım ve arkdaslarımdan tecrübe ettiklerm) su anda 27 aylık cocukluga yeni adım atmıs bir bebek, onun hislerini anlamaya calısın. konusun bol bol, kardeşle ilgili kitaplar alın okuyun sık sık. aktivite kitapları kinetk kum vs. gün içinde faaliyet olarak iyi gelir.